بر اساس استراتژی جدیدی که ولوو تدوین کرده، تا میانههای دهه کنونی حداقل باید نیمی از مدلهای تولیدی این برند به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز باشند. از سال ۲۰۳۰ به بعد هم این شرکت با موتورهای درونسوز بطور کامل وداع کرده و همه محصولات خود را با پیشرانههای برقی به فروش خواهد رساند.در حال حاضر جزئیات چندانی از نسل آتی XC60 در دست نیست، اما پیشبینی میشود حوالی سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه آن خواهیم بود. همچنین هنوز نمیدانیم که آیا این نسل فقط با پیشرانه تمام الکتریکی به دست مشتریان خواهد رسید یا نسخه هیبریدی آن نیز توسعه مییابد.
ولوو و نورثولت قصد دارند با ایجاد یک شرکت مشترک، همکاریهای خود در زمینه تحقیق و توسعه را گسترش دهند. در این راستا دو کمپانی مذکور یک مرکز تحقیقاتی را در سوئد پایهگذاری نموده و از سال آینده فعالیتهای آن را آغاز خواهند کرد.اگر همه چیز طبق برنامهریزیها پیش برود، دو کمپانی یک کارخانه مخصوص ساخت باتری با ظرفیت ۵۰ گیگاوات ساعت در هر سال را در اروپا احداث میکنند. در این کارخانه بهرهگیری کامل از انرژیهای سبز برای سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده و گفته میشود راهاندازی آن ۳۰۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد کرد.
هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو در این رابطه اظهار کرده همکاری با نورثولت دسترسی به باتریهای با کیفیت و پایدار را تضمین نموده و پتانسیلهای داخلی برای تحقیق و توسعه را ارتقا میدهد.گفتنی است هفته آینده ولوو از نقشه راه تکنولوژی و تولید خود پردهبرداری خواهد کرد. شاید در جریان این مراسم، اطلاعات بیشتری درباره XC60 جدید و محصولات آتی کمپانی ارائه شود.