stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 377469
  • 08 تیر 1400 - 14:18
0

یک توصیه سودمند برای مهار ویروس کرونا

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: آزمایشات تازه نشان می دهد که بهبود کیفیت ماسک به ویژه برای کادر درمانی که در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند، می‌تواند خطر ابتلای آنها به این عفونت ویروسی را به میزان چشمگیر کاهش دهد. متخصصان علوم پزشکی در انگلیس طی آزمایشاتی دریافتند: کیفیت ماسک هایی که اعضای کادر درمان استفاده می کنند می تواند در کاهش خطر ابتلای آنان به بیماری کووید-۱۹ تاثیر چشمگیری داشته باشد.

استفاده از ماسک هایی با کیفیت بالا موسوم به FFP۳ می تواند تا ۱۰۰ درصد در برابر کروناویروس مصونیت ایجاد کند. ماسک های FFP۳ کاملا متناسب بوده و بطور خاص برای فیلتر کردن ذرات ریز طراحی شده اند.

این درحالیست که با استفاده از ماسک های جراحی، احتمال آلوده شدن به کروناویروس در میان اعضای کادر درمانی که با افراد مبتلا در تماس مداوم هستند، بیشتر می شود.طی سال گذشته مراکز درمانی و بیمارستانی از دستورالعمل های ملی پیروی کرده اند که تاکید می کند کادر درمان مگر در موارد محدود ملزم به استفاده از ماسک جراحی هستند. این ماسک ها اگرچه در برابر مایعات مقاوم هستند اما به نسبت نرم بوده و به منظورجلوگیری از ذرات معلق که می توانند در هوا بمانند و اکنون به عنوان منبع عفونت کروناویروس شناخته می‌شوند، مناسب نیستند.این مطالعه نشان داد که پرستاران و پزشکان بخش مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، ۴۷ برابر بیشتر از پرستاران در بخش های دیگر در معرض آلودگی قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.