stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 378046
  • 11 تیر 1400 - 14:19
1

جمعیت و فضای مجازی دو اولویت مجلس

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اولویت این کمیسیون در سال نخست فعالیت مجلس یازدهم، پرداختن به فضای مجازی و مساله جمعیت بود که خوشبختانه اکنون به نتیجه رسیده است.
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی  افزود: اگر بخواهیم به همه موارد فرهنگی رسیدگی کنیم کار سطحی شده و نتیجه مطلوب نخواهد داد و اصولا بررسی همه طرح ها به عمر مجلس یازدهم نخواهد رسید. بر همین اساس به اولویت بندی مسائل فرهنگی کشور بر اساس خواست و نیاز مردم و سبک زندگی امروز پرداخته و در سال نخست مساله ساماندهی فضای مجازی و موضوع جمعیت و ازدواج را در دستور کار کمیسیون قرار دادیم.در بحث جمعیت ۱۹ نماینده کمیسیون و بخش های مرتبط چند هزار نفر ساعت کار کرده اند تا قانونی در خصوص ازدواج آسان و حمایت از جوانان برای تامین مسکن و شغل جوانان به مجلس ارائه شود.
آقا تهرانی به جوسازی برخی علیه قانون حمایت از کاربران فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در راستای این جوسازی فقط علیه این قانون، که هنوز در حال بررسی است، در یک روز  ۱۳۰ هزار پست در فضای مجازی منتشر کردند اما همین جا اعلام می کنیم برای به نتیجه رسیدن این قانون مردانه تا آخر ایستاده ایم. طرح فضای مجازی در مجلس بالاخره پس از سالها معطلی کارش به انتها رسیده و کمیسیون به زودی آن را به صحن علنی مجلس خواهد برد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مباحث هنر و سینما نیز اشاره کرد و گفت: میزان بودجه فرهنگ و هنر در بودجه سالانه کشور معمولا نیم درصد بوده است که در بودجه سال جاری این رقم را به شکل بی سابقه افزایش داده و به ۳.۵ درصد رسانده ایم که اقدام بسیار مهمی بود.
عضو دیگر کمیسیون فرهنگی در خصوص قانون جمعیت گفت: برای تدوین این قانون  نظر هر فرد و موسسه ای را که در این خصوص به ما اعلام شد، مطالعه کرده و شنیده ایم و مدعی این هستیم نظر همه متخصصان را شنیده ایم.امیرحسین بانکی پور فرد افزود: قانون جمعیت و خانواده هشت سال معطل بود و امسال در مجلس جمع شد، مبحث فضای مجازی و یا قانون نظارت بر صدا و سیما نیز به همین منوال بود و باید به نتیجه برسد.وی خاطرنشان کرد: طرح جوانی جمعیت ۲۱ مساله دارد که هفت مساله آن با اولویت است که موارد مختلف بر اساس اولویتها بررسی شده در قانون نیز موارد تشویقی مختلفی از جمله اعطای تسهیلات زمین و مسکن برای خانواده های دارای سه فرزند در مناطق پیرامونی کلانشهرها مطابق اولویتها دیده شده است.
نماینده اصفهان و ورزنه گفت: از دیگر مسائل با اولویت در موضوع جمعیت مساله سقط جنین بود، باید توجه داشت کشور با فوت روزانه ۲۰۰ بیمار کرونایی در وضعیت قرمز قرار می گیرد اما در حال حاضر روزانه ۲ هزار سقط جنین در کشور روی می دهد.بانکی پور افزود: باید اعماق این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و انگیزه ها و ریشه های اصلی سقط جنین در کشور شناسایی شده و سپس با آن مقابله شود. سیاستهای بهداشت و درمان کشور و همچنین مواردی مانند هزینه های زایمان و بارداری با سیاستهای کلان جمعیت در کشور هماهنگ نیست و در طرح جمعیت مجلس این موضوعات دیده شده است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.