stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 380194
  • 20 تیر 1400 - 11:40
9

فرش سجاده ای تولید فرش کاشان

قلم | qalamna.ir :
فرش نماز با نام های فرش مسجدی و فرش سجاده ای نیز معروف است. کارخانه فرش کاشان یکی از تولید کنندگان مجرب انواع فرش جانمازی ارزان قیمت می باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی ها و انواع فرش جانمازی کاشان صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
فرش جانمازی کاشان
فرش های نمازی با طرح های مذهبی خود برای محیط نماز خانه مدارس و ادارات، اماکن مذهبی و زیارتی و مساجد مناسب می باشند. طرح ها و نقوش و همچنین رنگ بندی متفاوتی دارند. اما از نظر کیفیت و نوع بافت مانند فرش های ماشینی هستند.

فرش ماشینی کاشان یکی از مراکز اصلی تولید فرش های جانمازی ماشینی برای مساجد و نماز خانه های می باشد. در این شهر کارخانه های زیادی در زمینه تولید و بافت فرش نمازی ماشینی فعالیت دارند. کارخانه فرش کاشان فرش کوروش نیز یکی از تولید کنندگان با تجربه و با سابقه انواع فرش ها محرابی و تشریفاتی می باشد. محصولات این مجموعه بسیار با کیفیت و متنوع هستند و در نمازخانه، مساجد، مصلی، حسینیه و… مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات تولید شده مجموعه فرش کاشان با بهترین کیفیت، با طرح های متنوع و با قیمت ارزان تولید و عرضه می شود.جهت دیدن فرش ۷۰۰ شانه ارزان قیمت میتوانید وارد لینک ان شوید.

انواع فرش جانمازی
فرش های جانمازی و سجاده ای در طرح های مختلف تولید می شوند. برای بافت این محصولات ماشینی از پیشرفته ترین ماشین آلات استفاده می شود. فرش های مسجدی از نظر طرح و نقشه به سه دسته تقسیم می شوند. در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

۱. فرش جانمازی محرابی :
همان طور که از نام این مدل فرش جانمازی پیداست. طرح یک محراب در وسط فرش نقش بسته است. و معمولا در میان طرح محراب نیز با نقوش اسلیمی مانند شمسه و یا طرح های گل و بوته پر شده است. فرش های نمازی ماشینی محرابی بیشتر در مساجد مورد استفاده هستند. طرح محراب این فرش ها از محراب مساجد الهام گرفته شده و نشان دهنده زیبایی و هنر اسلامی ایرانی است.

۲. فرش تشریفاتی مسجد :
فرش های تشریفاتی، طرح هایی ساده دارند و در آن طرح محراب حذف شده است. این نوع فرش نمازی به صورت متری تولید می شوند و شباهت زیادی به فرش های کناره دارند. تنها تفاوت آن، وجود نقوشی جهت قرار گیری مهر در حاشیه فرش می باشد. در نقشه بافت این مدل فرش مسجدی هم مانند فرش محرابی، بیشتر از طرح های گل و بوته های افشان و طرح های اسلیمی استفاده می شود. فرش جانمازی تشریفاتی بیشتر در حسینیه ها کاربرد دارد.

۳. فرش جانمازی یکپارچه :
فرش جانمازی یکپارچه بسیار شبیه به فرش تشریفاتی مسجد است. با این تفاوت که در حاشیه آن جای مهر حذف شده است. طرح این مدل فرش نمازی به گوننه ای است که هر رول فرش تکمیل کننده رول بعدی می باشد. و در نهایت نقشی منظم و متحد مانند یک ترنج شکل خواهد گرفت. معمولا این نوع از فرش سجاده ای دارای طرح های کاشیکاری است. و بیشتر جهت مفروش کردن اماکن متبرکه مانند امامزاده ها و یا حسینیه ها استفاده می شود.

کیفیت فرش سجاده ای برای مسجد
با توجه به استفاده از مواد های اولیه درجه یک در بافت فرش های جانمازی، محصولات تولیدی کیفیت بالایی دارند. از جمله عوامل تاثیر گذار در کیفیت فرش ها، می توان به جنس نخ خاب، تار و پود، شانه و تراکم اشاره نمود. کارخانه فرش کاشان در بافت محصولات ماشینی خود از الیاف اکریلیک هیت ست شده استفاده می نماید. که از خصوصیات الیاف اکریلیک هیت ست شده، مقاومت و دوام بالایی در برابر حرارت و کوبیدگی دارند. عدم پرزدهی و عدم ایجاد آلرژی و حساسیت از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این نوع فرش ها می باشد. بنابراین فرش های جانمازی اکریلیک هیت ست شده برای اماکن پر رفت و آمد مانند مساجد و حسینیه ها و اماکن مذهبی بهترین پیشنهاد می باشد.
فرش های جانمازی کاشان در انواع ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه تولید می شوند. و دارای تراکم متنوع  از جمله ۱۲۰۰، ۱۵۰۰، ۲۰۰۰ ، ۲۲۵۰ ، ۲۵۵۰ و ۳۰۰۰ می باشند.

فرش جانمازی مسجد پرفروش
همانطور که در بالا اشاره شد، فرش های مسجدی در مدل های طرح محرابی، تشریفاتی و یکپارچه می باشند. در مساجد بیشتر از فرش های سجاده ای ماشینی با طرح محرابی استفاده می شود. چون طرح این نوع فرش به صورتی است و هر محراب جایگاه یک نمازگزار است. در فرش های مسجدی محرابی نمازگزاران به صورت مرتب و با نظم در جایگاه خود قرار گرفته و نماز جماعت می خوانند. به همین علت هیات امنای مساجد، فرش های جانمازی طرح محرابی را برای فضای مساجد مناسب می دانند. و بیشتر از این مدل برای مسجد خریداری و مورد استفاده قرار می دهند. فرش نمازی کاشان ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه از بهترین فرش های ماشینی مناسب مسجد می باشند.

فرش های سجاده ای ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ مقاومت و دوام بالا و همچنین ارتفاع خاب مناسبی دارند. و برای مکان های پر تردد مانند مسجد و اماکن مذهبی، گزینه بسیار خوبی می باشند. همچنین در بافت فرش های سجاده ای از الیاف آکرولیک هیت ست شده استفاده می شود، که زیبایی و ظرافت بیشتری به فرش می دهد. و همچنین دوام و ماندگاری زیادی دارند و با مرور زمان و رفت و آمد زیاد، لطافت اولیه خود را از دست نمی دهند.
فرش های جانمازی کاشان گذشته از طرح، تنوع رنگ بالایی نیز دارند. و افراد با توجه به سلیقه و فضای مکان مورد نظر می تواند، رنگ مناسب را خریداری نماید. از جمله این رنگ ها می توان به سبز، آبی فیروزه ای، کاربنی، روناسی، زرشکی، بژ، کرم، گردویی و بادامی اشاره نمود.

قیمت فرش جانمازی
یکی از سوالاتی که در زمان خرید فرش جانمازی ماشینی پرسیده می شود، قیمت فرش نمازی است. ابتدا باید ذکر کنیم که قیمت فرش های جانمازی کاشان به صورت متری محاسبه می شود. بنابراین هر چقدر متراژ فرش بیشتر باشد، در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. از عوامل دیگر تاثیر گذار در قیمت فرش های سجاده ای جنس الیاف، کیفیت بافت، تعداد شانه و تراکم آن و نیز ابعاد فرش سجاده ای می باشد. این فاکتور ها بر قیمت فرش تاثیر زیادی دارند.

خرید فرش سجاده ای

خرید انوع فرش از کارخانه فرش کاشان به دو صورت حضوری و غیر حضوری (آنلاین) ممکن می باشد. برای خرید فرش جانمازی برای مسجد و اماکن مذهبی، به صورت حضوری می توانند به نمایشگاه های دایمی در شهر کاشان و تهران مراجعه نمایید. و با توجه به ابعاد مکان مورد نظر، فرش مسجد مورد نظر خود را با قیمت ارزان خریداری کنید.
مجموعه فرش کاشان برای مشتریان دیگر شهر ها نیز امکان خرید غیر حضوری را فراهم نموده است. مشتریان عزیز می توانند به صورت اینترنتی از سایت فرش کاشان دیدن و طرح مورد نظر خود را با متراژ مورد درخواست ثبت سفارش نمایند.
شماره تماس نمایشگاه تهران: ۰۲۱۷۱۳۳۳۲۰۰
شماره تماس کارخانه فرش کاشان: ۰۳۱۵۵۵۸۴۵۰۸
 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.