stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 387491
  • 28 مرداد 1400 - 15:49
2

سونامی افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در مشهد

سونامی افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونا در مشهد
خراسان رضوی- دبیر جامعه جراحان استان‌های خراسان گفت: مشهد درگیر بحران و شرایط نامطلوب به خاطر افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر غلامرضا زمانی عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد بسان کرد: هرچه امکانات درمانی مختلف برای بیماران کرونایی ایجاد کنیم در صورتی که راهکاری برای پیشگیری از افزایش تعداد بیماران نداشته باشیم، تلاشها برای مهار کرونا نتیجه ای نخواهد داشت.
وی ادامه داد: کنترل پاندمی کرونا، بهداشت محور است و نگاه درمان محور به این بیماری کشور را تبدیل به کارخانه تولید بیمار کرده و این شرایط بیمارستانها و ظرفیت درمانی کشور را زمین گیر می‌کند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۹۰ درصد هزینه های مرتبط با کرونا در کشور در حوزه دارو و تجهیزات و درمان بوده است و بهداشت، انواع قرنطینه، محافظت فردی و گروهی و واکسیناسیون به موقع  به حاشیه رانده شده است.

وی افزود: در شرایطی که دو بخش درمان و دارو و تجهیزات پزشکی به علل مختلف از جمله رانتهای نهفته، بیش از حد بزرگ و رشد نموده و عمده بار اقتصادی در این حوزه به وزارت تحمیل می شود نمی توان انتظار کنترل کرونا را داشت.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.
روزانه بیش از ۹۰۰ بیمار جدید کرونایی در استان خراسان رضوی بستری می شوند که ۷۰ درصد آنها در شهر مشهد تحت مداوا  قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۵۸۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون سه میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.