stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 388665
  • 04 شهریور 1400 - 10:03
2
استاندار تأکید کرد:

تصمیم عادلانه و معقول برای رهاسازی آب در خوزستان گرفته شود

تصمیم عادلانه و معقول برای رهاسازی آب در خوزستان گرفته شود
خوزستان - استاندار خوزستان گفت: از سازمان آب و برق خوزستان درخواست می‌کنیم مسائل و مشکلاتی که برای کشت امسال به وجود آمد، برای کشت پاییزه تکرار نشود.
قلم | qalamna.ir :

قاسم سلیمانی‌دشتکی در شورای کشاورزی استان اظهار کرد: چند جلسه با بخش خصوصی و کشاورزان برگزار کرده‌ایم و صحبت‌هایی مطرح شده تا توزیع آب و مدیریت کشت پاییزه از دستگاه دولتی به خود کشاورزان واگذار شود.

وی افزود: از سازمان آب و برق خوزستان درخواست می‌کنیم مسائل و مشکلاتی که برای کشت امسال به وجود آمد، برای کشت پاییزه تکرار نشود؛ امسال خیلی سخت‌گیری شد که آب نیست اما بعد مجبور شدیم آب زیادی رهاسازی کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید تصمیم عادلانه و معقولی برای رهاسازی آب گرفته شود تا مشکلی برای منابع آبی و کشاورزان ایجاد نشود. صنف کشاورزان و سازمان آب و برق در این زمینه با یکدیگر توافقاتی انجام دهند و براساس آن توافق‌ها، آب توزیع شود.ِ

وی افزود: تلاش بسیاری شده است تا خسارت‌های کشاورزی پرداخت شود. ۲۸۱ میلیارد تومان خسارت مربوط به سیلاب ۹۸ بود که ۲۳۰ میلیارد از آن به سرعت به کشاورزان خوزستان پرداخت شد.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه ۹۴ درصد از خسارات سیلاب کشاورزان در سال ۹۸ پرداخت شده است، گفت: برای ۴۶ میلیارد باقی‌مانده خسارات سیلاب ۹۸ کشاورزان نیز مصوبه دولت دریافت شده است و سازمان جهاد کشاورزی و حوزه معاونت عمرانی استانداری خوزستان باید این موضوع را پیگیری و اعتبار آن را دریافت کنند.

وی با اشاره به خسارت‌های عدم کشت کشاورزان نیز بیان کرد: سازمان پژوهش فضایی باید نقشه‌برداری از اراضی کشاورزی را اجرایی کند تا پس از آن در مناطقی که کشت نمی‌شود، پرداخت خسارت عدم کشت کشاورزان را پیگیری کنیم.

 
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : استانداری خوزستان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.