stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 12 June , 2024
  • کد خبر : 402891
  • 23 آبان 1400 - 19:05
2
نماینده ولی‎ فقیه در استان همدان خواستار شد:

ورود خیرین کتابخانه ساز به حوزه تهیه نرم افزارها و کتاب

ورود خیرین کتابخانه ساز به حوزه تهیه نرم افزارها و کتاب
همدان- قلمنا- نماینده ولی‎ فقیه در استان همدان با بیان اینکه گرانی کتاب آزاردهنده است، تصریح کرد: از خیرین کتابخانه‌ساز که به احداث کتابخانه می‌پردازند نیز باید قدردانی کرد و از آن ها تقاضا می‌شود که در حوزه نرم افزاری و تهیه کتاب نیز ورود کنند.
قلم | qalamna.ir :

قلم از همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته کتابخوانی و کتابدار استان با بیان اینکه قرآن کریم با مسأله قرائت و علم آغاز می‌شود و واژه‌هایی مانند خواندن، علم، دانش فراوان در تعالیم دینی ما به کار رفته است.
مطرح کرد: بهترین و با نشاط ترین فعالیت‌ها، گردش در کتابخانه ‎های قفسه باز است.

وی افزود: ارتباط با کتاب نشاطی بی نظیر برای انسان ایجاد می‌کند و در رشد و تعالی انسان تأثیر گذار است، به طوری که تجربه به خوبی نشان می‌دهد، افرادی که به کتاب و کتابخوانی علاقمندند، آسیب‌های فکری اجتماعی کمتری دارند و زیست فرهنگی بهتری را ترویج می‌کنند.
نماینده ولی‎ فقیه در استان همدان تصریح کرد: کشوری با این سابقه فرهنگی و تمدن بزرگ، امروز به جایی رسیده که آمار میزان مطالعه راضی کننده نیست و حتی نگران کننده هم هست.
وی ادامه داد: برای ما بحث کتابخوانی تنها مطرح نیست، بلکه اثر ان به ویژه در کاهش آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است؛ چرا که مطالعه در مسائل خانوادگی، اعتقادات و تعاملات اجتماعی، تغییرات خانوادگی بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه لذت مطالعه با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، خاطرنشان کرد: باید به حال کتابداران قبطه خورد که همواره با کتاب مأنوس هستند و این قشر باید نسبت به دیگران به مطالعه بیشتر اهمیت دهند.
وی گفت: کتاب ها گنجینه‌هایی هستند که مطالعه آن ها تجربیاتی به آدمی می‌آموزد، که اگر خودش بخواهد دنبال آن ها برود، گاهاً ممکن است ۲۰ سال و بیشتر زمان نیاز داشته باشد اما کتاب این تجربه را در چند روز به انسان‌ها منتقل می‌کند.
امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه گرانی کتاب آزاردهنده است، تصریح کرد: از خیرین کتابخانه‌ساز که به احداث کتابخانه می‌پردازند نیز باید قدردانی کرد و از آن ها تقاضا می‌شود که در حوزه نرم افزاری و تهیه کتاب نیز ورود کنند.

گفتنی است؛ در این آیین از پوستر هفته کتاب رونمایی شد.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.