stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 406456
  • 16 آذر 1400 - 8:04
3
استاندار همدان در بازدید از دو شرکت توانمند همدانی:

نبض تولید در همدان باید به شکل منظم نواخته شود

نبض تولید در همدان باید به شکل منظم نواخته شود
همدان- قلمنا- استاندار همدان تأکید کرد: ما برای تولیدکنندگان محدودیت زمان نداریم، چراکه نبض تولید به شکل منظم باید در استان همدان نواخته شود.
قلم | qalamna.ir :
خبرنگار قلم، اصحاب رسانه همدان به همراه مسئولین اقتصادی استان و استاندار از شرکت شیشه همدان و شرکت صنایع غذایی سحر بازدید کردند و با روند طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها آشنا شدند.

طی این بازدید استاندار همدان با بیان اینکه در این دوران تحریم افسران بلندپایه ما در عرصه اقتصادی همین تولیدکنندگان هستند، مطرح کرد: درست است که مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی ما افرادی هستند که با سختی‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نمی‌گذارند که فضای تولید دچار مشکل شود‌.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه دو خط تولید در شرکت شیشه همدان تولید ۷۵ هزار تُنی داشته و حال با طرح توسعه ظرفیت ۹۳ هزار تُنی به این روند افزوده می‌شود، گفت: این روند شایسته تقدیر است؛ رونق تولید و ایجاد اشتغال برای دولت سیزدهم یک اصل بوده، بدین‌سان بایستی در حوزه تولید و اشتغال همه توانمان را به‌کار بگیریم.

وی با تأکید بر این موضوع، مطرح کرد: افزایش ظرفیت تولید در این شرکت را دنبال خواهیم کرد و مسائل گاز را نیز پیگیر خواهیم بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه درصورت نیاز مسائل این شرکت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: در کنار این موضوع، مسائل مربوط به گازوئیل هم مد نظر قرار خواهد گرفت تا حداقل ذخیره مذکور ارتقا یابد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: مسائل مربوط به برق و قطعی‌های آن نیز که توسط مدیر شرکت شیشه همدان مطرح شده استرا نیز پیگیری خواهیم کرد تا مشکلاتی در این راستا برای این شرکت ایجاد نشود و قیمت هم در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نبض تولید باید به شکل منظم نواخته شود

استاندار همدان در زمینه خواسته مدیر شرکت شیشه همدان مبنی بر استمهال اقساط و دادن فرجه ۶ ماه دیگر به این شرکت نیز گفت: سررسید این اقساط اسفندماه است که تقاضای اضافه شدن ۶ ماه دیگر به این روند وجود دارد؛ بدین‌سان این موضوع را با مقامات کشوری در صندوق توسعه مکاتبه خواهیم کرد و اگر نیاز باشد، به‌صورت حضوری این مسائل پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما برای تولیدکنندگان محدودیت زمان نداریم چراکه نبض تولید به شکل منظم باید نواخته شود، خطاب به مسئولین شرکت شیشه همدان گفت: نگرانی نداشته باشید، تمام وقت و فکرتان را برای فعالیت خود به‌کار ببندید.

فرصت مناسب برای صادرات فراهم است

در ادامه مدیرعامل شرکت شیشه همدان با اشاره به پیشروی طرح توسعه این شرکت، گفت: طرح اجراشده در کشور منحصربه‌فرد است؛ در این شرایط تحریمی اجرای چنین طرحی انرژی بسیاری از کادر شرکت و مقامات استان می‌گیرد.

خسرو فخیم‌هاشمی با بیان اینکه این طرح سنگین بوده و با توجه به نزدیکی به عراق فرصت مناسبی برای صادرات است، اظهار کرد: با توجه به رفع نیاز داخلی، نمی‌توانیم به مقدار مورد نیاز صادرات داشته باشیم؛ اما ما نزدیک به مرز هستیم و می‌توانیم اولویت برای صادراتمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شیشه بهترین نوع بسته‌بندی در دنیا است، عنوان کرد: در این شرکت میزان قابل توجهی سرمایه‌گذاری شده است؛ به‌نوعی که در این راستا نزدیک به ۳۱ میلیون دلار از محل توسعه ملی و ۱۰ میلیون دلار هم از منابع شرکت بوده است.

فخیم‌هاشمی با بیان اینکه در شرکت شیشه همدان تعداد ۴۵ هزار سهام‌دار وجود دارد، اظهار کرد: این طرح ۲۰۰ اشتغال جدید ایجاد کرده که ۸۵ نفر آن‌ها تاکنون استخدام شده و تعدادمان به نزدیک ۷۰۰ نیرو می‌رسد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه ظرفیت یک کوره ما ۴۰ هزار تُن در سال و دیگری ۳۵ هزار تُن محصول بسته‌بندی قابل ارائه است، گفت: این طرح توسعه به‌تنهایی ۹۳ هزار تُن تولید را با فناوری مدرن در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با بیان اینکه این طرح پیوست‌های زیست‌محیطی هم دارد، به تشریح مشکلات شرکت پرداخت و ابراز کرد: می‌خواهیم با سه خط در دهه فجر آن را افتتاح کنیم، اما این مهم درصورتی است که مشکلاتمان برطرف شود.

وی در تشریح این موضوع گفت: ارتقای ایستگاه گاز یکی از این موارد است، ماهیت کوره‌های شیشه متفاوت بوده، به‌نوعی که اگر گاز آن قطع شود، قابل جبران نیست و حساس است؛ مشکل ما این بوده که در سرما هم گاز برسد.

فخیم‌هاشمی با بیان اینکه سوخت رزرو ما گازوئیل است، اذعان کرد: سهمیه گازوئیل ما کم است و حداکثر برای هفت روزمان مناسب بوده، بدین‌سان خواستار این هستیم که به این مشکلات رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه به‌راستی صنعت شیشه مدیرکُش است و ما دلهره بسیاری داریم، اظهار کرد: برق مورد نیاز با افزایش ظرفیت باید همگام شود و برق باختر باید برق ما را وصل کند.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان با بیان اینکه میزان مصرف ما در این حوزه از ۵ به ۱۱ مگاوات می‌رسد، اظهار کرد: هم‌اکنون برای شرکت نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون هر ماه پول گاز می‌آید.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در این نشست ابراز کرد: درخواست استمهال اقساط بانکی را داریم، به‌نوعی که به تولید و فروش برسیم و سپس این اقساط شروع شود؛ بدین‌سان درخواست داریم تا بازپرداخت اقساطمان مجدد تمدید و از شهریورماه ۱۴۰۱ شروع شود.

از محصولات گلخانه‌ای تولیدی داخل استان برای محصولات استفاده شود

در ادامه بازدیدهای صورت‌گرفته، بازدید از شرکت صنایع غذایی سحر به انجام رسید.

استاندار همدان در این بازدید با بیان اینکه در عرصه‌ای که چرخ تولید به‌خوبی حرکت می‌کند ما نیز به این روند افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: شرایط و تنگناهای اقتصادی فشار زیادی ایجاد کرده است و امروز درگیر جنگ بزرگ اقتصادی هستیم.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه این موارد در دو جبهه نظام را تحت فشار قرار داده‌اند، اظهار کرد: یکی فضای مجازی و دیگری حوزه اقتصادی است؛ با فضای مجازی، خوراک مسموم ‌برای افکار عمومی تهیه می‌شود و با فشار اقتصادی معیشت مردم را سعی دارند که دچار مشکلاتی کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان ما سعی دارند تا مردم را به ستوه بیاورند، گفت: با همه فشارهای صورت‌گرفته، اما پایمردی و استواری مثال‌زدنی، ثبات و استقامت را در تولیدکنندگان شاهدیم که نه‌تنها از حرکت باز نایستاده‌اند، بلکه با شتاب بیشتری رو به جلو درحال حرکت هستند.

استاندار همدان به وضعیت شرکت سحر اشاره کرد و افزود: بحث مزرعه مهم است، شاهدیم در مجموعه مذکور به این مهم توجه شده و این چرخه خوب اداره و مدیریت می‌شود.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: مدیر این شرکت را به سبب توجه به داخل و مبانی اقتصاد مقاومتی تحسین می‌کنم؛ با اتکا به درون و توجه به آن، رویکرد بیرون را نیز مد نظر دارند و این چرخه مورد توجه و حمایت است.

وی با بیان اینکه هرسال رهبری روی بحث تولید تأکید دارند و خوشبختانه در مجموعه شرکت سحر منویات رهبری دنبال می‌شود، اظهار کرد: ما در کنار شما زنجیره تولید را تکمیل می‌کنیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به بحث توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان نیز مطرح کرد: توسعه و ترویج گلخانه‌ها مد نظر ما است، محصولات مورد نیاز را می‌توان در داخل گلخانه‌ها کشت کرد؛ بدین‌سان پیشنهاد می‌دهم که این زنجیره تکمیل شود تا بتوانیم از محصولات گلخانه‌ای تولیدی داخل استان برای محصولات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر تولید، جنبه کمیت و کیفیت و توسعه مد نظر باشد تا به مانایی، ارتقا و پویایی شما منتج شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال‌زایی مناسب شما برای ما ارزشمند است چراکه امروز ایجاد اشتغال برای یک نفر هم مهم است، گفت: دست شما را می‌فشاریم و حمایتتان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این مجموعه به تولید و امنیت غذایی که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است توجه می‌شود، اظهار کرد: این‌روزها بحث سلامت مردم و امنیت غذایی مورد تأکید دولت است، بدین‌سان نه‌تنها بحث واکسیناسیون دنبال شد، بلکه مشکلی هم در ذخایر و بحث تأمین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان ما با تلاش زیاد وارد کار شده‌اند و باید با هماهنگی خوب این روند را نگه داشت و توسعه بخشید.

ظاهر پورمجاهد در این راستا به احیای تولید و اقدامات مناسب دو شرکت صنایع غذایی سحر و پایابسپار در همدان اشاره کرد و افزود: تمام واحدهای راکدی که در استان داریم، باید به سمت احیا سوق داده شوند.

وی درخصوص مشکلات تأمین مالی و سیستم‌های بانکی پیش روی تولیدکنندگان نیز گفت: امید است این اتفاقات حل شود و بتوانیم از تبصره ۱۸ مشکلات را حل کنیم و شاهد این باشیم که طرح توسعه سحر وارد کار شود و ما نیز کمک‌حال رونق تولید و سرمایه‌گذاری باشیم.

به دنبال توسعه و ورود مناسب در صادرات هستیم

در ادامه مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر با بیان اینکه با وجود مشکلات تناژ تولید ما افزایشی است، مطرح کرد: مجموعه هلدینگ سحر برای تعداد یک‌هزار و ۶۵۴ نفر اشتغال مستقیم و برای بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مسعود توتونچیان با بیان اینکه هم‌اکنون بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تُن محصول کشاورزی خریداری می‌کنیم، گفت: روند فروش و صادراتمان رو به افزایش بوده و هدف ما ۳۹ هزار تُن فروش است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون صادرات پایدار به چندین کشور داریم، به برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه اشاره کرد و از طرح توسعه شرکت سحر بر پایه توسعه محصولات بر پایه کشاورزی، طرح توسعه شرکت نیوشه در زمینه کنسروها و غذاهای آماده گوشتی، طرح توسعه شرکت شکوفه سحر در راستای بسته‌بندی محصولات میوه خشک و بسته‌بندی خشکبار، شرکت صنایع سحر بسته‌بندی در قالب سحرپک و شرکت تولید و بسته‌بندی محصولات منجمد اشاره کرد.

توتونچیان با بیان اینکه این طرح‌های توسعه‌ای می‌تواند اشتغال‌زایی مناسبی را به همراه داشته باشد، تشریح کرد: طرح توسعه شرکت صنایع غذایی سحر با ایجاد ظرفیت ۷۰ هزار تُن محصولات بر پایه محصولات کشاورزی با سرمایه‌گذاری ثابت سه هزار میلیارد تومان، ازجمله طرح‌های توسعه در دست اقدام و جاری شرکت‌های گروه است.

وی ادامه داد: در ادامه طرح توسعه شرکت نیوشه در قالب دو طرح توسعه محصولات کنسروی گوشتی و محصولات فریز با سرمایه‌گذاری ثابت یک‌هزار میلیارد ریال، طرح توسعه صنایع بسته‌بندی سحرپک جهت تولید ملزومات و مظروفات بسته‌بندی محصولات مانند ظروف پلاستیکی، قوطی و درب، کارتن و پکیجینگ با سرمایه‌گذاری ثابت یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و طرح توسعه‌ای شرکت صنایع غذایی شکوفه سحر در دستور کار است.

توتونچیان با بیان اینکه بر آن هستیم تا در استان‌های دیگر نیز توسعه را درپیش بگیریم، مطرح کرد: در این راستا استان‌های با ظرفیت مناسب مانند آذربایجان غربی، فارس و گلستان مد نظر است.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر با بیان اینکه ۳۴ هزار تُن محصولات را از استان‌های جنوبی جذب می‌کنیم، گفت: برند ما از تولید جلوتر است، بدین‌سان می‌خواهیم در استان‌های برخوردار وارد کار شویم.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه و ورود مناسب در صادرات هستیم، اظهار کرد: هم‌اکنون با تمام دانشگاه‌های سطح استان در ارتباط هستیم.

توتونچیان با بیان اینکه کار را در این مجموعه با ۱۳ نفر شروع کردیم، گفت: در این مسیر اول توکل، دوم تفکر و سوم تلاش را مد نظر قرار دادیم و در ادامه تعامل و سپس تحمل را هم وارد کار کردیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۶۵۰ نیروی کار داریم و در پی این هستیم تا کشت را در سرلوحه کار قرار دهیم، افزود: برنامه توسعه و فراسرزمینی هم داریم، اما این روند زیرساخت فرآوری لازم دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر با بیان اینکه هدف اصلی و استراتژیک ما استفاده بهینه از آب، خاک و منابع انسانی است، گفت: در بحث محصولات گوشتی سحر هم وارد کار شده‌ایم و طرح توسعه‌ای هم در راستای توسعه گلخانه‌ها داریم؛ چراکه هم‌اکنون تمام گلخانه‌های ما استیجاری است.

توتونچیان ادامه داد: ما در بخش تولید به محصولات کشاورزی با وضعیت مناسب نیاز داریم، اما در این زمینه در بخش کشاورزی کار کمی صورت گرفته و در عرصه تولید محصولات کشاورزی از الگوهای بهینه دنیا استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولین استانی و دولت این است که به خواسته‌های ما در راستای توسعه توجه شود، گفت: چرا باید برای اعطای تسهیلات از ما وثیقه شهری بخواهند؟

توتونچیان در پایان افزود: بایستی نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهایی که در این غربالگری‌ها نمره قابل قبول گرفته‌اند، دیده شود؛ باید اهلیت در این مسیر درنظر گرفته شود تا بتوانیم اشتغال را بهبود بخشیم و از ما حمایت شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.