stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 406868
  • 18 آذر 1400 - 9:03
1
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان خبر داد؛

برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی در شهر همدان با مشارکت مردم

برگزاری مراسم و مناسبت‌های مذهبی در شهر همدان با مشارکت مردم
همدان- قلمنا- سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: قرار است با تغییر الگوهای مرسوم، متصدی و مجری ستاد خود مردم بوده و سازمان‌ها و ارگان‌ها به تسهیل‌گری، پشتیبانی وغیره بپردازند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، حجت الاسلام وحید عباسی در جلسه ستاد مردمی فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اولین سالگرد رحلت آیت الله محمد تقی مصباح و پاسداشت دهه بصیرت که با حضور اعضا و کمیته‌های مردمی شهرستان همدان در تالار قرآن برگزار شد، عنوان کرد: این مراسم بایستی بسیار باشکوه برگزار شوند.

وی با تاکید بر لزوم این امر، مطرح کرد: در این ستاد قرار است با تغییر الگوهای مرسوم، متصدی و مجری ستاد خود مردم بوده و سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و حاکمیتی به تسهیل‌گری، پشتیبانی و انسجام بین مجموعه‌ها بپردازند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان ادامه داد: در این الگو طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی‌سازی تبلیغ، کارها از طریق خود مردم انجام می‌گیرد و تمام اقشار مردم با سلایق و گرایش‌های گوناگون، متصدی و مجری امور هستند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه این الگو در بقیه مراسم و مناسبت‌های مذهبی نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این الگو، متناسب با مراسم و مناسبت‌های ملی مذهبی، گروه‌های مختلف مردم نقش آفرینی می‌کنند؛ به طور مثال، در مراسم فاطمیه نقش مواکب صلواتی، هیئت‌ها و مساجدی که مشتق از اسامی مقدس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند و یا مراسم ویژه‌ای برای این ایام دارند، پررنگ است و اداره مراسم عزاداری و بزرگداشت‌ها در یک منطقه را به عهده می‌گیرند.

خانه تاریخی شهید محراب آیت الله مدنی محل اجتماع مجموعه‌های مردمی می‌شود

در ادامه دبیر ستاد مردمی فاطمیه، با اشاره به ظرفیت‌های موجود، خواستار هم‌افزایی بیشتر بین مجموعه‌ها و تشکل‌های فعال برای اجرای برنامه‌های منسجم و باشکوه در این زمینه شد.

مهدی صلواتیان خاطرنشان کرد: در همین زمینه محل اجتماع هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی، خانه تاریخی شهید محراب آیت الله مدنی است که در زمان انقلاب مرکز راهبری و هدایت مجموعه‌های مردمی بود.
شایان ذکر است؛ در ادامه این نشست، اعضای حاضر به بیان نکات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.