stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 408171
  • 25 آذر 1400 - 23:42
0

اردوغان، حداقل حقوق را ۵۰ درصد افزایش داد

اردوغان، حداقل حقوق را ۵۰ درصد افزایش داد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: پس از آن که بانک مرکزی ترکیه در راستای سیاست اقتصادی رجب طیب اردوغان نرخ بهره را کاهش داد، لیر واحد پولی این کشور، ۵.۶ درصد دیگر سقوط کرد و رکورد جدیدی را در برابر دلار بر جای گذاشت.
ارزش لیر امروز پنج‌شنبه ۲۵ آذر به ۱۵.۶۸۹ دلار رسید و در نهایت اندکی بهبود یافت و روی عدد ۱۵.۵ متوقف شد. ارزش دلار در برابر لیر ترکیه طی سال جاری میلادی بیش از دو برابر شده و همین امر ضربه بزرگی به اقتصاد در حال ظهور این کشور زده است. کاهش ۱۰۰ واحدی نرخ پایه بانک مرکزی باعث شد که این نرخ از ماه سپتامبر تاکنون ۵۰۰ واحد سقوط کند و همین امر سرمایه‌گذاران را نسبت به قدرت واحد پول ملی ترکیه از همیشه نگران‌تر ساخته است. سیاست جدید اقتصادی اردوغان به صادرات و اعطای وام اولویت داده است در حالی که اقتصاددانان و نمایندگان احزاب مخالف او این سیاست را غیرمحتاطانه دانسته‌اند. با افزایش ۲۱ درصدی نرخ تورم در ترکیه به بودجه این کشور فشار شدیدی وارد شده و مجموع این امور به نگرانی‌ها دامن زده است.
در تازه‌ترین خبرها از ترکیه، بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را بار دیگر کاهش داد و به ۱۴ درصد رساند و رجب طیب اردوغان، حداقل حقوق در ترکیه در سال ۲۰۲۲ را با افزایش پنجاه درصدی۴۲۰۰ لیره اعلام کرد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.