stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 408720
  • 29 آذر 1400 - 15:35
1
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در شیراز خبر داد:

فعالیت ۶۸۴ پژوهش سرای دانش آموزی در ۷۲۶ منطقه آموزشی کشور

فعالیت ۶۸۴ پژوهش سرای دانش آموزی در ۷۲۶ منطقه آموزشی کشور
فارس_ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در 726 منطقه آموزشی کشور 684 پژوهش سرای دانش آموزی در حال ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی هستند.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا کمرئی در آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور در شیراز گفت: بیش از ۱ میلیون و ۱۲۲ هزار دانش آموز در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور شرکت کردند.
معاون آموزش متوسطه  وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شاهد  رشد ۴۲۴ درصدی از حیث مشارکت در  این جشنواره بودیم گفت: دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری علوم نوین هستند می توانند از بستر پژوهشسراها برای یادگیری این علوم بهره بگیرند.

کمرئی گفت:  این جشنواره در ۱۰ محور و ۸۴ گرایش  برگزار شده است که نسبت به اولین دوره جشنواره شاهد  افزایش محورها و گرایش ها بوده ایم.
وی افزود: زیست فناوری، نانو، نجوم، گیاهان دارویی و طب ایرانی، آزمایشگاه علوم تجربی، کد نویسی، سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، ادبیات و علوم انسانی و انرژی های نوین از محورهای برگزاری مسابقات بوده است.
کمرئی گفت: ۶ هزار و  ۶۴۹  دانش آموز  به همراه آثار و تولیدات خود به مرحله کشوری جشنواره راه پیدا کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  به یادگیری موقعیتی اشاره کرد و گفت: در سازنده گرایی فرهنگی و اجتماعی به این مساله بسیار تاکید شده است.
معاون آموزش متوسطه  وزارت آموزش و پرورش با اشاره به یادگیری در رویکرد سازنده گرایی گفت: یادگیری باید در زمینه و بافت محیطی مناسب شکل بگیرد تا آموخته های دانش آموزان تعمیق گردد.
کمرئی به عناصر یادگیری سازنده گرایی اشاره کرد و گفت: در این نوع یادگیری فراگیر خود مفهوم سازی می کند و  معلم تسهیل گر یادگیری است و مشارکت و فعال بودن  دانش آموزان بسیار حایز اهمیت است.
وی گفت: تاسیس و توسعه پژوهش سراها بر اساس تئوری ها و نظریه های یادگیری موقعیتی و زمینه ای شکل گرفته است و یقینا در آینده دستاورهای بزرگی برای جامعه خواهد داشت.
معاون آموزش متوسطه  وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان باید برای رسیدن به رشد و کمال حرکت کنند و شرکت دانش اموزان در جشنواره ها  و چشیدن طعم موفقیت می تواند ضمانت موفقیت آنان در آینده باشد.
کمرئی گفت: باید با نگاه به توسعه فردی یعنی بهتر کردن امروزمان از دیروز به سمت تحقق شایستگی ها حرکت کنیم تا حیات طیبه مورد نظر اتفاق بیفتد.
وی گفت: دانش آموزان باید خودشان را در موقعیت های یادگیری مختلف قرار دهند و در این زمینه آموزش و پرورش فضاهایی خوبی را ایجاد کرده است.
گفتنی است در پایان این مراسم از دانش آموزان فارسی مقام اور در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهشسراهای کشور همزمان با سراسر کشور تقدیر شد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.