stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 408823
  • 30 آذر 1400 - 12:06
2

درخواست هیات سواکاری خوزستان از وزیر ورزش و جهادکشاورزی

درخواست هیات سواکاری خوزستان از وزیر ورزش و جهادکشاورزی
رییس هیات سوارکاری خوزستان با اشاره به مشکل و دغدغه اسب‌داران استان برای تهیه نهاده‌های دامی، گفت: از وزیر ورزش و جهاد کشاورزی درخواست دارم دستورات لازم را به جهاد کشاورزی خوزستان بدهند تا مشکلات اسب‌داران استان حل شود.
قلم | qalamna.ir :

حسین برون رییس هیات سوارکاری خوزستان در ابتدا با اشاره به برگزاری با کیفیت مسابقات اسب‌های خالص ایرانی کشور در شوشتر، اظهارکرد: ۲۲۰ راس اسب در این مسابقات از ۱۱ استان حضور داشتند و رقابت‌ها در سطح خوبی برگزار شد. در جریان همین رقابت‌ها نیز مقرر شد که جلسه‌ای برای هیات سوارکاری خوزستان در جلسه شورای ورزش استان در نظر گرفته شود تا در این جلسه بتوانیم مصوبه‌ای را برای احداث میدان اسب‌داونی در شوشتر بگیریم.

وی بیان کرد: در یکی دو سال گذشته شیوع کرونا برکار ما نیز تاثیرگذاشت اما تمام مسابقات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با جذب اسپانسر برگزار کرده‌ایم. در این زمینه از سوی اداره‌کل ورزش خوزستان کمکی به هیات نشده است. برای مسابقات کوروس نیز سه نفر از اسب‌داران اسپانسر شده‌اند تا رقابت‌ها برگزار شود.

رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: فکر می‌کنم با وجود تمام مشکلات، عملکرد هیات خوب و رضای‌بخش بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: طی صحبتی که با رییس فدراسیون داشتم، بحث ارزیابی عملکرد هیات‌های استانی را مطرح کردم، موضوعی که طی دوسال فعالیت من در هیات سوارکاری در هیچ کدام از رشته‌های تخت نظر ندیده‌ام. استان‌ها باید ارزیابی و رتبه آن‌ها مشخص شود زیرا این ارزیابی در عملکرد هیات‌های استانی تاثیر دارد. فدراسیون نیز قول داده که این مهم انجام شود.

برون درخصوص مشکلاتی که اسب‌داران در تهیه نهاده‌های دامی با آن مواجه هستند، گفت: هزینه تهیه جود و سبوس بالا است و جهاد کشاورزی خوزستان نیز همکاری نمی‌کند. هیات متولی اسب‌داری استان و تنها مرجع رسمی در این زمینه است و اگر جهاد کشاورزی قرار است کمکی کند باید این کمک از طریق هیات سوارکاری خوزستان باشد. در استان خوزستان تاکنون نهاده‌های دامی برای اسب‌داران به هیات‌ سوارکاری استان تخصیص داده نشده است و از وزیر ورزش و جهاد کشاورزی درخواست دارم دستورات لازم را به جهاد کشاورزی خوزستان بدهند تا مشکلات اسب‌داران استان حل شود.

وی بیان کرد: در حالی هیات سوارکاری خوزستان، پولی از اداره کل ورزش و جوانان خوزستان دریافت نکرده است که سالانه حدود ۵۰۰ مسابقه را در استان برگزار می کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.