stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 409179
  • 02 دی 1400 - 19:55
2
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

لزوم مناسب سازی فضای کسب‌وکار در استان همدان

لزوم مناسب سازی فضای کسب‌وکار در استان همدان
همدان- قلمنا- رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح بانکداری به سمت اشتغال و سرمایه‌گذاری را هم باید درپیش گرفت، گفت: باید فضای کسب‌وکار استان هم مناسب شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان خطاب به استاندار با بیان اینکه بحث ستاد بودجه را به‌صورت هفتگی یا دو هفته یکبار در استان برگزار کنید، گفت: در بودجه ۱۴۰۰، ۴۰ هزار میلیارد تومان پول نقد داشتیم که در صندوقی قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها از آن بسیار برداشت کردند، افزود: اما از استان همدان تنها شهرداری، آبفا و علوم پزشکی موفق به برداشت از آن شدند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: بودجه استان ما در حوزه عمرانی بالغ‌بر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که اگر ۴۰۰ میلیارد تومان آن هم تحقق پیدا کند، خوب است.

وی، به رتبه نوزدهم همدان در بودجه اشاره کرد و افزود: بالغ‌بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ درنظر گرفته شده که ۷۰ تای آن استانی است.

حاجی بابایی ادامه داد: بودجه‌ها براساس محرومیت، نفت‌خیز بودن، نرخ جمعیتی و بیکاری توزیع می‌شوند که همدان شامل آن‌ها نشده است.

وی با تأکید بر اینکه خروجی بودجه ۱۴۰۱ قرار است که ارتقای سرمایه‌گذاری و اشتغال باشد، اظهار کرد: استان همدان نیز باید در این مسیر گام بردارد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اصلاح بانکداری به سمت اشتغال و سرمایه‌گذاری را هم باید درپیش گرفت، گفت: باید فضای کسب‌وکار استان هم مناسب شود.

وی ادامه داد: قرار است تا دولت از بانک مرکزی قرض نکند، اما محیط کسب‌وکار و شرکت‌های دانش‌بنیان ما وارد کار شوند و بهره‌وری را بالا ببریم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همدان به‌عنوان‌ استان فناوری‌های برتر مطرح شده است، بدین‌سان باید نگاهی ویژه به این موضوع داشت و کمیته‌ای منسجم با حضور سرمایه‌گذاران، اساتید دانشگاه و مدیران اقتصادی استان تشکیل شود تا این موضوع را مدیریت کنیم.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه باید متناسب با ظرفیت بانک‌ها از آن‌ها مطالبه کرد، خاطرنشان کرد: موضوع ایجاد مسکن نیز بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با این روند نه‌تنها خانه‌دار کردن مردم درپیش گرفته می‌شود بلکه شغل هم به‌وجود می‌آید، اظهار کرد: بانک‌ها نیز با این روند رونق پیدا می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برای حمل‌ونقل نیز در لایحه بودجه، توجه‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از رقم بودجه بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، ۲.۷ درصد بودجه استانی است.

حاجی‌بابایی به تبصره ۱۴ و بودجه‌های مربوطه برای دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

وی از استاندار همدان خواست تا مسئولین مربوطه در استان گزارش‌ها را مناسب ارائه دهند و اظهار کرد: آمارهای استان همدان باید درست ارائه شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار اشتغال استان گویا با نیویورک برابری می‌کند، گلایه کرد: باید نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ اشتغال و بیکاری و سایر آمارهایمان درست و دقیق ارائه شود تا بتوان بودجه مناسبی را برای استان گرفت؛ اگر نخواهیم در زمینه اشتغال در کشور اول شویم، چه کسی را باید ببینیم؟ با این آمارهایمان به مشکل برمی‌خوریم.

وی با بیان اینکه ما برای بودجه اسیر این آمارها هستیم، اضافه کرد: باید ظرفیت تبصره‌های موجود در بودجه را نیز مد نظر قرار داد؛ درحالی که در استان ما وقتمان را صرف کمتر از پنج درصد بودجه می‌کنیم!

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وضعیت نیاز به جلسات کارشناسی در استان دارد، ابراز کرد: نباید وارد حاشیه شد، وظیفه ما حفظ نظام است و باید در این مسیر شغل ایجاد کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بیمارستان یک‌هزار تختخوابی همدان در لایحه بودجه در تبصره یک و مشارکت دیده شده است، افزود: در این مسیر بانک‌ها می‌توانند وارد کار شوند و مشارکت داشته باشند.

وی در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه خط انتقال اتیلن از غرب کشور می‌گذرد که همدان یکی از ۱۵ شهر درگیر در این راستا است، گفت: توجه به این موضوع به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه تاریخ همدان باید در دستور کار باشد، از سویی بحث برقی کردن راه‌آهن تهران، همدان و سنندج نیز مد نظر است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.