stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 13 May , 2024
  • کد خبر : 410707
  • 13 دی 1400 - 13:21
2

بازدید شبانه رئیس کل دادگستری هرمزگان و هیأت قضایی ۷۰ نفره از زندان مرکزی بندرعباس

بازدید شبانه رئیس کل دادگستری هرمزگان و هیأت قضایی ۷۰ نفره از زندان مرکزی بندرعباس
هرمزگان/ قلمنا-رئیس کل دادگستری هرمزگان به همراه یک هیأت قضایی ۷۰ نفره به صورت شبانه از زندان مرکزی بندرعباس بازدید کرد.
قلم | qalamna.ir :

مجتبی قهرمانی در ادامه بازدیدهای مستمر به منظور رسیدگی به امور زندانیان، این بار در بازدیدی شبانه به همراه هیأتی ۷۰ نفره از قضات به زندان مرکزی بندرعباس رفت و ضمن استماع درخواست‌های مددجویان و دیدار چهره به چهره با آن‌ها، در خصوص موارد مطرح شده، دستورات مقتضی را صادر کرد.

وی همچنین در بازدید از بندهای مختلف ندامتگاه بندرعباس و کانون اصلاح و تربیت این شهرستان، توصیه های لازم را در خصوص رسیدگی به مشکلات مددجویان و ارائه خدمات هر چه بهتر به آنها ارائه نمود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه در نشستی با قضات‌ حاضر در این هیأت ۷۰ نفره، هدف از این بازدید را اجرای دستورات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص پالایش و بررسی پرونده‌های زندانیان، ارتقاء و بهبود وضعیت نظام زندانبانی و تعیین تکلیف پرونده‌های دارای بازداشتی موقت عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: بازدید از زندانها نباید تشریفاتی باشد و حتماً باید کارآمد و مؤثر باشد.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اهمیت استفاده از مجازات های جایگزین حبس در کنترل و کاهش جمعیت کیفری زندانها، خاطر نشان کرد: نامه‌های اعلام محکومیت به زندان باید کامل باشد و برای رعایت حقوق زندانیان ضرورت دارد که ضمن ابلاغ دادنامه به آنها از مفاد و مندرجات آن نیز به همراه گزارش وضعیت زندانی، نسخه چاپی تهیه شود و به مددجویان تحویل گردد.

وی بر ارتقای سطح کیفی امکانات رفاهی زندانیان نیز تأکید کرد و گفت: باید شرایط مناسب برای ارائه آموزش های لازم و بازاجتماعی شدن زندانیان نیز در تمامی زندان ها و ندامتگاه ها فراهم شود.

همچنین تیم ۷۰ نفره قضایی متشکل از معاونان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و معاونان دادسراهای عمومی و انقلاب بندرعباس، قضات دادسرا، رؤسای شعب کیفری و حقوقی و رؤسا و مستشاران محاکم تجدید نظر به همراه قضات اجرای احکام و دادیار ناظر زندان در قالب گروه های ویژه با حضور در ندامتگاه و بندهای مختلف زندان مرکزی بندرعباس ضمن دیدار با زندانیان و بررسی پرونده‌‎هایشان، زمینه اعمال تخفیفات قانونی و آزادی تعدادی از آنها را فراهم نمودند.

در این بازدید با بررسی دقیق پرونده ها و فرم وضعیت مددجویان توسط قضات مربوطه در راستای اجرای مفاد ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و ماده ۲۰۰ آیین نامه سازمان زندان‌ها تعدادی از زندانیان حائز شرایط نیز به مرخصی منجر به آزادی اعزام شدند.

اتخاذ تمهیدات لازم به منظور ارجاع پرونده زندانیان واجد شرایط به شعب صلح و سازش، پیشنهاد بررسی پرونده ها برای استفاده از نهادهای ارفاقی از جمله آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، تعلیق و معرفی به کمیسیون عفو نیز در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و هیأت همراه مطرح و در دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر این مقرر شد؛ دادخواست اعسار برخی از محکومان مالی و رد مال این افراد با همکاری مددکاران زندان و شورای حل اختلاف تحت نظارت دادیار ناظر زندان تنظیم و جهت اخذ تصمیم به مراجع قضایی مربوطه ارسال شود.

 انتهای پیام /

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.