stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 414861
  • 01 بهمن 1400 - 18:05
1

ارتفاع بارش برف در جوانرود به ۱۹ سانتی‌متر رسید

ارتفاع بارش برف در جوانرود به ۱۹ سانتی‌متر رسید
کرمانشاه - قلمنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر مناطق استان، گفت: بیشترین بارش با ۱۹ سانتی‌متر از جوانرود گزارش شد.
قلم | qalamna.ir :

«علی‌محمد زوراوند» عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: پس از جوانرود، شهرهای کرندغرب با ۱۷ و پاوه و ثلاث باباجانی با ۱۶ سانتی‌متر بیشترین بارش برف را داشتند.

وی ادامه داد: گواور با ۱۲ سانتی متر، گهواره با ۱۱ سانتی متر، روانسر با حدود هشت سانتی متر و اسلام آبادغرب با ۶ سانتی متر هم در رده های بعدی شهرهای پربرف قرار داشتند.

زوراوند با بیان اینکه کنگاور، سنقروکلیایی، هرسین، کوزران و ماهیدشت نیز بین سه تا پنج سانتی متر بارش برف برای آن ها ثبت شده است، گفت: شهر کرمانشاه نیز کمتر از یک سانتی متر بارندگی داشته است.

اسلام آبادغرب و گواور سردترین شهرهای استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از اسلام آبادغرب و گواور به عنوان سردترین شهرهای استان در شب گذشته یاد کرد و گفت: دمای این دو شهر به ۲۰ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: پنجشنبه شب همچنین سنقروکلیایی و کوزران دمای منفی ۱۹ درجه، روانسر و کرند غرب دمای منفی ۱۷ درجه و حمیل و گهواره نیز دمای منفی ۱۶ درجه را تجربه کردند.

زوراوند با بیان اینکه دما در شهرهای سرارود، کنگاور، جوانرود، پاوه، هرسین و ثلاث باباجانی نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر به ثبت رسید، گفت: دمای هوای شهر کرمانشاه نیز حدود ۱۰ درجه زیر صفر بود.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شب دمای همه مناطق استان از جمله شهرهای گرمسیری به زیر صفر رسید به گونه ای که سرپل ذهاب دمای منفی ۲ درجه و قصرشیرین و سومار هم دمای حدود یک درجه زیر صفر را تجربه کردند.

تداوم سرما و یخبندان در استان

وی همچنین به تداوم سرما و یخبندان در اغلب نقاط استان تا اواسط هفته پیش رو خبر داد و گفت: انتظار می رود به جز شهرهای گرمسیری یاد شده در بقیه نقاط استان دما هوا همچنان زیر صفر باشد.

زوراوند گفت: برای امشب تغییر چندانی در دما رخ نمی دهد و انتظار می رود سنقروکلیایی و اسلام آبادغرب با دمایی بین ۱۸ تا ۲۰ درجه زیر صفر سردترین نقاط استان باشند.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در عین حال با اشاره به پایداری شرایط جوی تا اواسط هفته پیش رو، گفت: از فردا شاهد افزایش دمای روزانه خواهیم بود به گونه ای که بین ۲ تا پنج درجه در همه نقاط استان شاهد گرمتر شدن هوا نسبت به امروز خواهیم بود.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.