stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 414987
  • 02 بهمن 1400 - 9:36
2
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه:

تعاون روستایی امسال بیش از ۱۰ هزار تن آرد در کرمانشاه توزیع کرد

تعاون روستایی امسال بیش از ۱۰ هزار تن آرد در کرمانشاه توزیع کرد
کرمانشاه -قلمنا- مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بیش از ۱۰ هزار تن آرد توسط شبکه تعاون‌های روستایی استان تامین و توزیع شد.
قلم | qalamna.ir :

«ایرج صفایی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: به منظور خدمات رسانی به روستاییان و کشاورزان و بر اساس وظایف ذاتی محوله به شبکه تعاونی های روستایی این شبکه مردم نهاد در سطح روستاها و گاهی در سطح شهرها اقدام به توزیع کالاهای اساسی می نماید.

وی با اشاره به نقش تعاونی های روستایی در توزیع کالاهای اساسی در مناطق سخت گذر و کم برخوردار استان تصریح کرد با توجه به گستردگی این شبکه در اقصی نقاط استان و حتی در آبادی ها و روستاهای کم جمعیت در سنوات گذشته بیشتر اقلام کالاهای مصرفی و نهاده‌های کشاورزی و سوخت مورد نیاز روستانشینان توسط این تعاونی‌ها تأمین و توزیع شده است.

این مقام مسئول در حوزه جهاد کشاورزی استان خاطر نشان نمود: فعالیت شرکتهای تعاونی روستایی و خدمات رسانی آنها می‌تواند اثر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس داشته و سبب تشویق مهاجرت ساکنین شهر به روستا شود.

صفایی تصریح کرد: تشکل های وابسته به تعاون روستایی در اکثر روستاهای استان دارای انبار، فروشگاه توزیع مواد سوختی و مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند که می‌توان با تکیه به این پتانسیل و ظرفیت نسبت به خدمات رسانی بیشتر به روستاییان و افزایش بهره وری در خرید و فروش محصولات کشاورزی و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و در نهایت افزایش تولید اقدام کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.