stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 416583
  • 06 بهمن 1400 - 23:15
2
سرپرست فرمانداری گیلانغرب:

صادرات کالا از مرز سومار امسال ۳۵۹ درصد رشد وزنی داشته است

صادرات کالا از مرز سومار امسال ۳۵۹ درصد رشد وزنی داشته است
کرمانشاه-قلمنا- سرپرست فرمانداری گیلانغرب از رشد ۳۵۹ درصدی صادرات کالا از مرز سومار از نظر وزنی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت یک میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۵۷ تن کالا به ارزش ۴۲۱ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۶۲ دلار از مرز سومار به کشور عراق صادر شد.
قلم | qalamna.ir :

«حشمت رضایی» در مراسم روز جهانی گمرک در مرز سومار، افزود: نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از مرزهای اقتصادی کشور و ارایه خدمات به کشور و فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات و واردات بی بدیل و ماندگار است که از تلاش های تمام عوامل قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه سایت مسافری جهت استقرار دفاتر مرتبط مسافر و زوار در مرز سومار ایجاد شده است، اظهار داشت: خط فیبر نوری مرز سومار تا اواخر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب همچنین از تصویب طرح جامع گمرک در کارویژه مرز استان کرمانشاه و ارسال به شورای عالی مرز کشور جهت تصویب نهایی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت این مرز و نقش تعیین کننده آن هم در ابعاد صادراتی سیاسی و زیارتی امیدواریم به زودی نهایی و محقق شود.

مدیر گمرک مرز سومار نیز با ارایه گزارشی از روند صادرات کالا در مرز سومار گفت: صادرات انجام شده از این مرز توسط پنج هزار و ۵۴ دستگاه کامیون صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از حیث وزنی ۳۵۹ و از حیث ارزی ۴۴۰ درصد افزایش یافته است.

«بهنام دیلمی» افزود: میانگین صادرات کالا روزانه از مرز رسمی سومار ۲۱۴ دستگاه کامیون شامل کاشی، سنگ و سرامیک، آهن آلات، تره بار، لبنیات، موادشوینده، خشکبار و ظروف یکبار مصرف است.

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد. این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.