stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 416640
  • 07 بهمن 1400 - 10:30
1

سرعت وزش باد در قصرشیرین ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در قصرشیرین ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسید
کرمانشاه - قلمنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از بامداد امروز پنجشنبه به آسمان این شهرستان مرزی، بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۰ متر بر ثانیه معادل ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

«امیرپرویز نجفی» با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین ۱۱.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۶۹ درصد است، افزود: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، موج ناپایدار تا فردا بر جو منطقه حاکم است و در پی آن بارش باران و وزش باد خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: همچنین میزان دید افقی ناشی از غبار در این شهرستان هم اکنون به هشت هزار متر کاهش یافته که ۲ هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار متر است، کمتر است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (مهر ماه تاکنون) ۱۰۷.۲ میلیمتر باران در این شهرستان باریده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳.۸ بوده است.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال این شهرستان ۵۵ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود بوده که فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار ، آذر ماه ۱۰، دی ماه چهار روز و بهمن ماه ۲ روز درگیر این پدیده جوی بودند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.