stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 416817
  • 07 بهمن 1400 - 22:57
1
فرماندار کنگاور:

پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عزم همگانی نیاز دارد

پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عزم همگانی نیاز دارد
کرمانشاه – قلمنا – فرماندار کنگاور بر ضرورت عزم و تعامل همه دستگاه‌ ها برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزی فوق حاد پرندگان و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به مردم شهرستان در راستای رفع نگرانی جامعه تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عزم همگانی نیاز است.
قلم | qalamna.ir :

«فرزاد الماسی» اظهار داشت: ما به طور مستمر با مسائلی همچون پیشگیری از بیماری های واگیردار روبرو هستیم و سال‌های گذشته هم با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه بودیم و اگر عزم همگانی برای پیشگیری و ریشه کنی این بیماری نباشد، ممکن است اقتصاد شهرستان و مردم تحت تاثیر قرار گیرد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید به صورت روزانه نسبت به پایش دقیق کانون های خطرناک اقدام کنند،افزود: نمونه این حوادث فرصتی است تا ما با یک نگاه بلندمدت بتوانیم مدیریت بهتری نسبت به جلوگیری و مهار تهدیدات زیستی شهرستان داشته باشیم و در بحث پیشگیری بهتر از گذشته عمل کنیم.

الماسی ادامه داد: با توجه به شناسایی کانون آنفولانزا در برخی نقاط استان کرمانشاه، اظهار داشت: احتمال سرایت این بیماری توسط پرندگان مهاجر وجود دارد و باید تمام نقاط شهرستان به صورت مستمر پایش شود.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های به شدت واگیر و کشنده در پرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است، ویروس این بیماری می تواند عفونت حاد تنفسی در انسان به وجود آورد و بسیار حاد و کشنده ظاهر شود.

از طرفی احتمال نوترکیبی این ویروس با ویروس آنفلوآنزای انسانی وجود داشته و در صورت وقوع این پدیده قدرت همه گیری و خطرناکی آن تقویت خواهد شد.

بی اشتهایی، اشکال در تنفس با صدای خاص تنفسی، اسهال سفید و سبز، افت شدید تولید تخم، تیرگی تاج به همراه خونریزی در ریش و ساق پا، پژمردگی شدید پرندگان، آبریزش از چشم و بینی و افزایش شدید مرگ و میر از علایم این بیماری در پرندگان است.

علایم این بیماری در انسان نیز شامل تب، سرفه، گلودرد، درد عضلات، احساس کسالت، عفونت چشم و ریه ها، تنگی نفس، خلط خونی و اسهال، است. پرندگان مهاجر به ویژه اردک و غاز، خوتکا و سایر پرندگان وحشی که می توانند این ویروس را به پرندگان خانگی منتقل کرده و سپس به انسان نیز انتقال دهند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.