stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 416899
  • 08 بهمن 1400 - 11:10
2

تعاون روستایی بیش از ۱۸ هزار تن نهاده کشاورزی در کرمانشاه توزیع کرد

تعاون روستایی بیش از ۱۸ هزار تن نهاده کشاورزی در کرمانشاه توزیع کرد
کرمانشاه - rglنا- مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، بیش از ۱۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی و زیستی و سه هزار تن انواع بذور کشاورزی میان بهره‌برداران کشاورزی استان توزیع شد.
قلم | qalamna.ir :

«ایرج صفایی» اظهار داشت: توسعه صادرات، بازاریابی، عرضه و فروش محصولات کشاورزی توسط تعاونی‌ها به جامعه هدف از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه تعاونی‌های روستایی است.

وی افزود: هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی ارائه خدمات قبل، حین و پس از تولید است که این امر می‌تواند جایگاه بسیار خوبی به‌منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاونی‌های روستایی باشد.

او گفت: بر این اساس بنا به سیاست وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیریت تعاون روستایی استان اقدام به توسعه کشت قراردادی با کشاورزان نموده که در سال جاری برای نخستین بار بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته‌ است.

صفایی خاطر نشان نمود: در این طرح نهاده های کشاورزی بصورت اعتباری در اختیار کشاورز قرار داده می‌شود که پس از برداشت محصول و فروش آن، مبلغ اعتباری از حساب کشاورز کسر خواهد شد.

صفایی تأمین و توزیع نهاده‌های موردنیاز روستاییان را باقیمت مناسب و شرایط بهتر یکی دیگر از ویژگی‌های تعاونی‌های روستایی دانست و گفت: ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستاییان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمدهای پرهزینه و زمان‌بر و همچنین پرداخت نقدی هزینه کالا، دور نگه دارد.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون محصولات کشاورزی در استان

؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.