stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 418395
  • 13 بهمن 1400 - 11:31
1
با حضور مشاور وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات:

بررسی مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان‌‌های اراک، خنداب و کمیجان

بررسی مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان‌‌های اراک، خنداب و کمیجان
مرکزی_ قلمنا_ با حضور مشاور وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات، مشکلات ارتباطی روستاهای شهرستان‌‌های اراک، خنداب و کمیجان بررسی شد.
قلم | qalamna.ir :

مشاور وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات روستایی گفت: یکی از برنامه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش سطح دسترسی به اینترنت پرسرعت در سطح روستاهای کشور است.

در نشستی که با حضور آصفری، نماینده شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس برگزار شد، ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO)با تشریح سیاستهای کلان وزارت متبوع در حوزه ارتباطات روستایی گفت: توسعه ارتباطات استان با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان رشد قابل قبولی داشته و تاکنون ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

روحی ضمن تشریح برنامه ریزی انجام شده جهت اتصال روستاهای باقیمانده اعلام کرد: کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور در ۴ فاز و تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، ضمن اعلام وجود چهار هزار روستای فاقد هر گونه دسترسی به اینترنت، از برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت اتصال این روستاها در مرحله اول و تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

در این نشست مهندس لطفی ، مدیر مخابرات منطقه مرکزی ،ضمن ارائه گزارشی جامع از وضعیت ارتباطات مخابراتی استان، خصوصا شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان بیان کرد: علی رغم مشکلات مالی در خصوص تامین تجهیزات سرقت شده در نقاط شهری ، جاده ای وروستایی ،مخابرات اهتمام ویژه خود را در برقراری ارتباطات پایدار بکار گرفته است و به منظور جلب رضایت مردمی فراتر از وظایف قانونی دربرخی از نقاط روستایی سرمایه گذاری کرده است.

براساس این گزارش این جلسه با حضور مشاور وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات و مجری طرح توسعه خدمات اجباری روستایی، نماینده شهرستانهای اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها،مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ،مدیر مخابرات منطقه مرکزی و معاون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مرکزی برگزار شد.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.