stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 419277
  • 16 بهمن 1400 - 12:56
1

۷ طرح عمران روستایی و اشتغالزایی در قصرشیرین به بهره‌برداری رسید

۷ طرح عمران روستایی و اشتغالزایی در قصرشیرین به بهره‌برداری رسید
کرمانشاه -قلمنا - هفت طرح عمران روستایی و اشتغالزایی در شهرستان قصرشیرین با پنج میلیارد ریال اعتبار با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به بهره‌برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

بخشدار مرکزی قصرشیرین روز شنبه در آیین بهره برداری از ۶ طرح عمران روستایی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و روزهای سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و بزرگداشت یاد امام راحل و شهدا، گفت: این طرح‌ها شامل ۳۰۰ متر جدول گذاری و اجرای یک هزار و ۵۰ متر مربع سنگفرش، ۱۵۰ متر موزاییک فرش، احداث کانال سنگی به طول ۲۵ متر در ۶ روستای کلانتر، خسروی، سید حاتم، آقابرار، گرواه تازه آباد و برفی با چهار میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

برومند وحیدپور ادامه داد: از مجموع روستاهای دارای سکنه این شهرستان، طرح هادی در ۷۰ درصد از مجموع روستاهای دارای سکنه شامل ۲۴ روستا در بخش مرکزی و یک روستا در بخش سومار اجرا شده است.

وی افزود: بخش مرکزی قصرشیرین ۲۶ روستا دارای سکنه و ۲۵ روستای خالی از سکنه و بخش سومار هم دارای چهار روستای دارای سکنه و ۹ روستای با سکنه شناور و فصلی است.
وحیدپور اظهار کرد: تعداد ۲۸ روستای شهرستان دارای نقشه طرح هادی هستند که برای تکمیل طرح هادی ۲۶ روستای دارای سکنه این شهرستان ۱۰۰ میلیار تومان اعتبار نیاز است.

در ادامه برنامه‌های پنجمین روز از ایام دهه مبارک فجر، یک طرح اشتغالزایی نیز افتتاح شد، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) قصرشیرین در این آیین گفت: این طرح شامل افتتاح طرح اشتغالزایی کارگاه فیلتر سازی خودرو با یک میلیارد ریال و اشتغالزایی سه نفر است.

بهمن کرداری افزود: کمیته امداد شهرستان قصرشیرین در ۱۰ ماه منتهی به دی سال ۱۴۰۰ موفق به اجرای ۲۰۳ طرح اشتغالزایی با بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی شده است.

شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲ بخش مرکزی و سومار و بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

شهرستان قصرشیرین ۵۶ روستا دارد که ۳۶ روستای آن هم اکنون خالی از سکنه است.
۳۶ روستای بازسازی نشده نوار مرزی قصرشیرین قبل از جنگ تحمیلی بیش از ۹ هزار نفر جمعیت داشت.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.