stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 419598
  • 17 بهمن 1400 - 12:18
1
متخصص تغدیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مصرف چای سبز موجب بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها می‌شود

مصرف چای سبز موجب بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها می‌شود
کرمانشاه -قلمنا - متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف متعادل چای سبز باعث بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و همچنین بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید «مصطفی نچواک» ر اظهار کرد: چای سبز نوعی نوشیدنی سالم است که خواص زیادی برای سلامتی دارد، اما کارشناسان تغذیه افراط در مصرف آن را توصیه نمی‌کنند.

وی افزود: چای سبز دارای ترکیباتی همچون خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی است و موجب بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و تاثیر بر روی خلق و خو می‌شود.

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: جلوگیری از پیری زودرس مغز و زوال عقل، کمک به پیشگیری از دیابت، خاصیت ضدعفونی کنندگی و جلوگیری از رشد باکتری‌های موجود در دهان از دیگر فواید مصرف چای سبز است.

وی تاکید کرد: شواهد محکمی در ارتباط با مصرف چای سبز و کاهش وزن و چربی سوزی وجود ندارد، مطالعات نشان می‌دهد که در کوتاه مدت، مصرف چای سبز ممکن است موجب کاهش وزن شود، ولی در طولانی مدت نه زیرا کاهش وزن به یک رژیم استاندارد تغذیه‌ای همراه با انجام فعالیت جسمانی نیاز دارد.

نچواک یادآور شد: مصرف زیاد و بی رویه چای سبز و مکمل‌های آن ممکن است باعث مسمومیت، نارسایی کبد و تهوع شود و به دلیل کاهش جذب آهن توصیه می‌شود این نوشیدنی ۲ ساعت قبل و ۲ ساعت بعد از غذا مصرف شود.

وی اضافه کرد: مصرف چای سبز در مادران باردار و شیرده به واسطه کافئین منع مصرف دارد و برای سایر افراد مصرف روزانه ۲ تا سه فنجان چای سبز توصیه می‌شود.
چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.