stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 419610
  • 17 بهمن 1400 - 13:34
2

مخترع نوجوان سرپل‌ذهابی موفق به ساخت مینی تراکتور شد

مخترع نوجوان سرپل‌ذهابی موفق به ساخت مینی تراکتور شد
قصرشیرین -قلمنا - جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب گفت: مخترع نوجوان سرپل‌ذهابی با حمایت بسیج سازندگی موفق به ساخت مینی تراکتور شد.
قلم | qalamna.ir :

سرهنگ پاسدار مجتبی کاکایی افزود: فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی استعدادهای جوان مناطق محروم کشور از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: در سرپل ذهاب مخترعین نوجوان بسیجی با امکانات خیلی محدود و با ذهنی خلاق با ارتباط با پارک علم و فناوری شهرستان موفق به طراحی و ساخت یکی از ادوات کشاورزی با کاربری بسیار شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه سرپل ذهاب گفت: حمایت از جوانان مبتکر و مخترع از اهداف بسیج سازندگی سپاه سرپل‌ذهاب است که در همین راستا از محل تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به حمایت ازاین مخترع بسیجی پرداخته است.

سرهنگ کاکایی ادامه داد: تمام جوانان و نوجوانان دارای ذهن خلاق و مبتکر بوده و کارآفرین هستند از حمایت بسیج سازندگی برخوردار خواهند شد.

این مخترع نوجوان سرپل‌ذهابی نیز به خبرنگار گفت: ساخت دومین مینی تراکتور خود را با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب عملیاتی کرده و مینی تراکتور بهینه شده و ادوات اختصاصی مورد نیاز را ساختم.

محمدحسین عزیزی افزود: تیلر وسیله کشاورزی است که کار کردن با آن سخت است و چون بیشتر جامعه کشاورزان را میانسالان تشکیل می‌دهند از این رو به فکر طراحی دستگاهی برای راحت تر شدن کارهای کشاورزی افتادم.

وی اضافه کرد: بعد از تحقیقات بسیاری که تیم طراحان ما در خصوص تیلرهای کشاورزی داشت بالاخره به این نتیجه رسیدیم که دستگاه مینی تراکتور را طراحی کرده و بسازیم.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان توان خرید مینی تراکتورهای باغی را ندارند، اظهار داشت: تیم ما موفق به طراحی و ساخت مینی تراکتوری شده که علاوه بر دارا بودن تمام قابلیت‌های دستگاه‌های مشابه موجود از جهات مختلف نیز نسب به آنها متمایز است.

این مخترع نوجوان یادآور شد: موتور این دستگاه موتور ۱۲ اسب بخار دیزیلی هواخنک است که به دلیل اضافه شدن مستقیم نیروی آن به چرخ‌های عقب باعث انتخاب چرخ‌های بزرگ برای عقب و چرخ‌های کوچک برای جلو شده است.

وی ادامه داد : این دستگاه دیفرانسیل ندارد از این رو فاصله بین چرخ‌های جلو نسبت به چرخ های عقب بیشتر است تا راننده تسلط بیشتری بر دستگاه و چرخ‌های عقب داشته باشد.

عزیزی تاکید کرد: بدنه دستگاه از پروفیل است که با اقدامات مختلف به آن استحکام دادیم و بالابر هیدرولیکی و قفل سه نقطه برای آن نصب شده که از خالی شدن جک جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به سیستم خنک کننده دستگاه گفت: یک فن هوا بر روی آن نصب شده که بصورت خودکار با بالا فتن دمای موتور به کار افتاده و موتور را خنک می‌کند.

این مخترع نوجوان ادامه داد: این دستگاه دارای ترمز بوستری است که با استفاده از پدال ترمز چرخ‌ها قفل می‌شوند همچنین برای حرکت در زمین‌های ناهموار کشاورزی دارای سیستم تعلیق است و خدمه در استفاده از آن احساس راحتی می‌کند.

وی اظهار کرد: این دستگاه الهام گرفته از چندین نوع مختلف تراکتور است و با حذف کابوت جلو امکان دید راننده بهتر شده و زاویه فرمان و صندلی راننده هم قابل تنظیم است.

این مینی تراکتور قابلیت طراحی و ساخت در سه نوع کشاورزی، دامپروری و باغبانی را دارد و برای این دستگاه مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.