stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 420032
  • 18 بهمن 1400 - 16:48
0
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی:

اصفهان میزبان جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای می‌شود

اصفهان میزبان جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای می‌شود
اصفهان_ رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور نزدیک به ۱۲ کشور جهان، اسفندماه اسمال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور نزدیک به ۱۲ کشور جهان، اسفندماه اسمال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

جلال زهرایی، در خصوص وضعیت هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، اظهار کرد: از زمان در اختیار گرفتن مسئولیت هیئت، نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی اقدام کردیم و هرچند این کمیته‌ها پیش از این هم فعال بودند، اما تلاش کردیم با رویکرد جدید از افراد نخبه، قهرمان و صاحب‌نظر در این رشته‌ها استفاده کنیم تا تحولی در سیستم و ساختار هیئت ایجاد شود.

وی افزود: به دنبال گرفتن مجدد پایتختی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستیم تا دبیرخانه آن دوباره فعالیت خود را با حمایت شورای شهر و شهرداری آغاز کند، امیدوارم با بهبود شرایطی شیوع ویروس کرونا بتوانیم اقدمات بسیار خوبی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به حضور تیم‌های اصفهانی در مسابقات کشوری گفت: در سیستم قهرمانی بعد از مدت‌هایی که در این بخش فعالیتی انجام نشده بود، تیمی را با نام هیئت استان اصفهان به مسابقات لیگ کشور اعزام کردیم و با شرایط خاصی که برای تیم وجود داشت، بر سکوی دوم کشور ایستاد، در ادامه هفته گذشته تیم بزرگسالان اصفهان، قهرمان هنرهای فردی کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزبان جام‌جهانی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور نزدیک به ۱۲ کشور هستیم که قرار است در اسفندماه در اصفهان برگزار شود، البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و امیکرون ممکن است این مسابقات از نظر تاریخ برگزاری تغییر کند، جلسات مختلفی را در این زمینه برگزار کرده‌ایم و تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

وی اضافه کرد: باتوجه به جنبه بین‌المللی بودن و برگزاری همزمان مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای و رقابت‌های تیمی، فضای لازم در زورخانه‌ها مهیا نیست و فضای کمی در اختیار داریم، بنابراین قرار است این مسابقات در سالن ۶هزار نفری ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان برگزار شود و همانطور که گفته شد کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این میزبانی انجام و صحبت‌هایی نیز با اسپانسرهای مسابقات صورت گرفته تا مسابقاتی در خور و شان نام اصفهان انجام شود.

زهرایی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و پشتوانه‌سازی در اولویت کاری هیئت است، گفت: در زمینه تکمیل ساختار هیئت، با جدیت به دنبال راه‌اندازی آکادمی‌های مختلف در شهر اصفهان و سایر شهرستان‌های استان هستیم که در بحث کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای اقدامات خوبی را آغاز کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌ها بازوان پرتوان و اصلی هیئت استان هستند، فعال‌سازی شهرستان‌های استان برای ما بسیار اهمیت دارد، هفته گذشته در شهرستان برخوار مسابقات نوجوانان و نونهالان در دو رشته چرخ چمنی و میل با همت و پشتکار رئیس هیئت شهرستان برخوار انجام و استقبال بسیار خوبی نیز از آن شد و حدود ۱۵۰ شرکت کننده داشت که پشتوانه‌های بسیار خوبی برای تیم‌های قهرمانی ما خواهند بود، امیدواریم سایر شهرستان‌ها نیز الگو برداری کرده و با برگزاری مسابقات شهرستان‌های خود هیئت استان را در زمینه تشکیل و پشتوانه‌سازی تیم‌های استان در رده‌های مختلف سنی کمک کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بیشتر شهرستان‌ها فعال هستند، البته در زمینه تجهیزات مورد نیاز نیز با مشکل مواجه‌ایم که به‌دنبال راهکارهای مناسب برای آن هستیم تا بتوانیم از طریق خیرین و سایر افراد که تمایل دارند در این زمینه همکاری داشته باشند این نیاز را رفع کنیم.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با اشاره به تعداد زورخانه‌های شهراصفهان گفت: در اصفهان نیز حدود ۳۶ زورخانه داریم که بین ۱۸ تا ۲۰ زورخانه فعال هستند، همچنین در شهرستان برخوار ۹ زورخانه، در مبارکه ۱۳ زورخانه و در ۱۲ زورخانه فعال داریم که منبع بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند، اما به دلیل شرایطی که وجود دارد از نظر اقتصادی برای تجهیز برخی از آن‌ها با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم با کمک خیرین اقدامات مثبتی برای آن‌ها انجام دهیم.

زهرایی همچنین در خصوص زورخانه‌های تاریخی و حفظ بافت سنتی آن‌ها تأکید کرد: در نظر داریم با حفظ ساختار و بافت تاریخی زورخانه‌های سنتی بتوانیم از ظرفیت گردشگری آن‌ها نیز استفاده کنیم تا  علاوه بر ترویج فرهنگ پهلوانی از جنبه‌های اقتصادی آن نیز بهره‌مند شویم که در این ارتباط نیاز است با میراث فرهنگی و شرکت‌های گردشگری تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شود تا بتوانیم گام‌های مثبتی در این زمینه برداریم.

  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.