stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 420070
  • 18 بهمن 1400 - 20:49
0
مدیرکل دیوان محاسبات کرمانشاه:

شهرداری‌های کرمانشاه سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را بموقع پرداخت کنند

شهرداری‌های کرمانشاه سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را بموقع پرداخت کنند
کرمانشاه -قلمنا- مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه، پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را یکی از راه‌های خدمت به فرهنگ جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تاکید کرد شهرداری‌ها نباید در این امر کوتاهی کنند.
قلم | qalamna.ir :

«علی نیک‌شمار» در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه بر کسی پوشیده نیست و نباید کسی در راه توسعه این مهم خودداری کند تاکید کرد مسوولان استان به خصوص شهرداری‌ها باید نگاه بلند نظرانه‌ای نسبت به این موضوع و حمایت از توسعه فرهنگ مطالعه داشته باشند.

وی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی اجتماعی به صورت مستقیم در خدمات رسانی به تمام اقشار جامعه تلاش می کند و عدم خدمت رسانی فرهنگی عواقب بلند مدتی را به جای می گذارد لذا تمام مسوولان در راه توسعه فرهنگی باید تلاش کنند.

مدیرکل دیوان محاسبات در ادامه بیان کرد: دیوان محاسبات و کارشناسان ما در راه حمایت از توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش زیرساخت های آن در جامعه با تمام توان حامی و همراه کتابخانه های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات حسابرسان دیوان محاسبات و اینکه نهادهای نظارتی در دستگاه‌های اجرایی استان همیشه راهنمای مطمئنی برای مدیران محسوب می شوند، گفت: کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه به عنوان پایگاه های فرهنگی اجتماعی نیازمند حمایت مسوولان و مردم است.

«معصومه حسنی خونسار» افزود: در استان کرمانشاه تعداد ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد که هزینه های جاری و نگهداری این ساختمان ها به راحتی تامین نمی شود و سهم نیم درصد کتابخانه ها از درآمد شهرداری بسیاری از مشکلات کتابخانه ها را حل می کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.