stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 420158
  • 19 بهمن 1400 - 12:04
0

دستاوردهای مخابرات کرمانشاه در چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب

دستاوردهای مخابرات کرمانشاه در چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب
کرمانشاه - قلمنا - استان کرمانشاه در دوران پس از انقلاب اسلامی همواره شاهد پیشرفت چشمگیر تکنولوژی‌های مخابراتی بوده و اکنون در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفته که ۴۹ پروژه مخابراتی هم در این استان افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
قلم | qalamna.ir :

پیشرفت در عرصه های متعدد ارتباطی و مخابراتی یکی از دستاوردهای مهم کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که اقدامات موثر و قابل قبولی در این زمینه عرضه شده است.

امروزه دیگر توسعه‌ مخابرات تنها به دسترسی به تلفن ثابت محدود نمی شود بلکه اکنون شاهد پیشرفت در عرصه های متعدد ماهواره ای، سامانه های الکترونیکی، سایبری و فناوری هستیم.

استان کرمانشاه از قافله این توسعه عقب نمانده است و اکنون یک میلیون و ۹۰ هزار سیم کارت ۴G در استان فعال است و بیش از ۲۲ هزار سیم کارت ۳G وجود دارد که باید به ۴G تبدیل شوند و قرار براین است تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت شامل فیبر نوری و VDSI به مردم استان واگذار شود.

عرصه مخابراتی استان در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیرد که شاهد افتتاح و بهره برداری ۴۹ پروژه مخابراتی خواهد بود، پروژه هایی که ۳۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده است.

نصب و راه‌اندازی هشت سایت جدید، تکمیل پوشش و ارتقا تکنولوژی ۲۰ سایت، تعویض شبکه چهار سایت، پنج دستگاه کافو نوری، سه پروژه فیبرنوری، نصب و راه اندازی FTTH و بازسازی شبکه چهار روستا با استفاده از فیبر نوری و مینی کافو از جمله این پروژه‌ها است.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار به اقدامات این حوزه از ابتدای سال جاری اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۱۳ سایت تلفن همراه، ارتقای ۶۵ سایت تلفن همراه به ۳G و ۴G، ایجاد۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری، توسعه فیبرنوری صنایع و خانگی در پنج نقطه استان، نصب و راه اندازی هشت کابل نوری در نقاط استان از جمله این اقدامات است.

حمیدرضا امیری به واگذاری ۱۶ هزار پورت ADSL اشاره کرد و ادامه داد: در نهایت ۸۰میلیارد تومان اعتبار در حوزه ارتباطات در سال جاری سرمایه گذاری شده است و بیشتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سال آینده توسط وزارتخانه پوشش داده می‌شوند.

امیری یادآور شد، برای توسعه ارتباطات روستایی در استان حوزه فناوری پاسخگو است و این وظیفه تنها برعهده ما نیست، برای این امر در سال گذشته نزدیک به ۵۰ روستا در سال جاری ۶۲ روستا و برای سال آینده ۶۳ روستا پوشش داده می‌شود و در نهایت دولت تصمیم گیرنده است و ما مجری سیاست‌های وزارتخانه هستیم تا ابلاغ کند که چه سایت و روستایی را پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه شاخص های فیبرنوری حرف نخست در کشور را می‌زنیم، تاکید کراد: اجرای فیبر نوری در سطح ۳۰۰ کیلومتر حوزه روستایی از جمله برنامه‌های سال آینده این شرکت است.

امیری وضعیت پوشش مخابراتی جاده‌های استان را بدون مشکل اعلام کرد و گفت: الزامات رگولاتوری در همه جاده‌های اصلی و فرعی این استان رعایت شده است.

راهکاری برای کاهش سرقت کابل های مخابراتی

وی با بیان اینکه برنامه وزارت توسعه پنج میلیون پورت فیبر نوری است که سهم استانی گرفته می‌شود، ادامه داد: سرقت کابل و سیم‌های تلفن نگران کننده است که با تلاش های صورت گرفته اجازه نداده‌ایم سرقت‌ها مشکل ساز شود.

این مسوول تاکید کرد: وظیفه ما توسعه شبکه مخابراتی است و جلسات متعددی در رابطه با سرقت کابل‌ها با دادستانی برگزار شده ولی بنا به وجود مشکلاتی این معضل همچنان وجود دارد و از زمان شیوع کرونا شدت هم پیدا کرده است.

او افزود: در این راستا اقدام به محدود کردن و مخفی کردن محل ورود سارقان کرده‌ایم به گونه‌ای که حوضچه‌ها را مخفی کرده و پست‌ها را جابجا کردیم و در این زمینه از مردم کمک گرفتیم و خواهان همکاری بیشتر آنها نیز هستیم و در این رابطه پروژه‌ای با عنوان اصلاح شبکه کابلی راه‌اندازی کرده‌ایم.

امیری با بیان اینکه برای مقابله با سرقت تجهیزات مخابراتی باید به سمت شبکه‌های نوری برویم، گفت: تجهیزات این شبکه ها ارزشی برای سارقان ندارند لذا باید به سمت راه اندازی شبکه‌های نوری برویم که کمی زمان بر است ولی انگیزه سارق گرفته می‌شود.

سرپرست شرکت مخابرات منطقه کرمانشاه معتقد است، در مقایسه با میانگین کشوری در زمینه سرقت کابل ها از درصد کمتری برخوردار هستیم.

امیری در ادامه با بیان اینکه مخابرات کرمانشاه بیش از ۴۰ میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد، اظهار کرد: بیش از ۱۱ میلیارد تومان از این طلب مربوط به مشترکین خانگی و مابقی به ادارات است.

به گفته وی، بودجه و اعتبارات این شرکت از محل درآمد تامین می‌شود و از این رو از مشترکان حقیقی و حقوقی درخواست می‌کنیم نسبت به پرداخت بدهی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شبکه سیار، شبکه‌ای زنده است و اکثر سایت‌ها دارای فیبر نوری است، اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم حداقل در فضای بسته از اینترنت تلفن ثابت استفاده کنند چرا که پایدارتر و دارای هزینه کمتر است.

این مسوول، شهرک فرهنگیان فاز ۲ شهر کرمانشاه را یکی از نقاطی دانست که مردم از پوشش آنتن دهی شبکه تلفن همراه ناراضی هستند، گفت: در این محله آمادگی نصب سایت جدید برای تقویت شبکه را به شرط در اختیار قرار دادن مکان داریم.

او اولویت شرکت مخابرات در نصب سایت ها را بوستان‌ها، بلوارها و املاک مربوط به دولت دانست و تاکید کرد: در برخی از نقاط برای تقویت هرچه بهتر و بیشتر آنت دهی مجبور به نصب سایت در منازل مسکونی مردم هستیم و برای این کار هم اجاره آن را پرداخت می‌کنیم.

امیری از عدم افزایش تعرفه های تا پایان سالجاری خبر داد و اضافه کرد، در زمینه مدل تعرفه ای در ارائه خدمات تغییراتی در سال آینده خواهیم داشت.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.