stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 420429
  • 19 بهمن 1400 - 23:59
1

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در کرمانشاه برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله صافی گلپایگانی در کرمانشاه برگزار شد
کرمانشاه - قلمنا - همزمان با هفتمین روز ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مراسم بزرگداشتی با حضور جمعی از مسئولان و مردم ولایی کرمانشاه در مسجد حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

دراین مراسم با حضور آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی، روحانیون و طلاب در حوزه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان ملایر در این مراسم با تسلیت درگذشت این عالم ربانی با بیان اینکه در مجلس فقدان یک عالم ربانی نشسته ایم، گفت: در اهمیت علما همین اندازه بس که درگذشتشان مایه اندوه جامعه می شود چون مبارز در خط مقدم فرهنگ و مرزبان دین مبین اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر برقراری» افزود: وقتی عالمان بزرگ دینی ما چشم روی هم می‌گذارند و به آرامگاه ابدی می روند جامعه در فقدان از دست دادن آنان دچار خسران بزرگی می شود و غم و اندوه جامعه را می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انس و جن برای از بین بردن مذهب تشییع و مکتب اسلام و ارزش‌های اسلامی بسیج شده‌اند، گفت: از این رو ما همه باید پاسدار این مکتب الهی باشیم و در حفظ و تدوام آن تلاش کنیم.

در این مراسم همچنین سخنرانان به بیان و تشریح شخصیت این مرجع وارسته پرداخته و از اقدامات وی برای پیروزی انقلاب و تلاش هایش در راستای تحکیم وحدت اسلامی سخن گفتند.

‌این مراسم از طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان کرمانشاه و سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای حوزوی برگزار شد.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی دوشنبه گذشته ۱۲ بهمن ماه در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده‌بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته‌است.

وی از جمله متفکران و نویسندگان شیعی است که بیش از یک‌صد اثر و ده‌ها نوشتار به زبان‌های فارسی و عربی تألیف کرده‌است. این مرجع تقلید، در حوزه مباحث امامت و مهدویت از پژوهشگران پرکار شیعی و از پیشکسوتان مهدوی پژوهی است.

پیکر این عالم ربانی روز چهارشنبه ١٣ بهمن ١۴٠٠ در قم تشییع و طبق وصیت وی، روز بعد (پنج‌شنبه ١۴ بهمن) در کربلا تشییع و به خاک سپرده شد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.