stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 420612
  • 20 بهمن 1400 - 14:40
1
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه:

پیشرفت در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه جدی به اصلاح و تولید بذر محصولات است

پیشرفت در اقتصاد کشاورزی نیازمند توجه جدی به اصلاح و تولید بذر محصولات است
کرمانشاه - قلمنا - رییس دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه کشاورزی کشور را توجه ویژه و جدی به بحث اصلاح و تولید بذر مرغوب محصولات دانست و خواستار توجه دستگاه‌های اجرایی متولی، جهاد و تلاش استادان و نخبگان دانشگاهی در این زمینه شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «محمد نبی احمدی» روز چهارشنبه در اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی «بذر ایران» که در دانشکده پردیش کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، با تقدیر ویژه از برگزارکنندگان همایش و دست اندارکاران دانشگاه رازی افزود: صادقانه و بدون تعارف ما در طول انقلاب اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی پیشرفت‌های فوق العاده در جهان داشتیم اما در بحث اقتصاد کشاورزی و اصلاح بذر چنین توفیق حاصل نکرده‌ایم.

او اظهار کرد: اهمیت «بذر» مرغوب محصولات کشاورزی همین بس اگر آب، خاک مرغوب، نیروی انسانی متخصص، کود و سم مناسب، دستگاه‌های مکانیزه بطور مطلوب فراهم باشد اما «بذر» محصول خوب نباشد، همه زحمات و منابع به هدر می‌رود.

احمدی افزود: بنابراین با توجه به اهمیت امنیت غذایی کشور و استقلال و پیشرفت در مباحث اقتصاد کشاورزی؛ توجه علمی به اصلاح و تولید «بذر» متناسب در اقیلم‌های متنوع و زیست محیطی بسیار مهم و حیاتی است و اهمیت آن از علم، سلول‌های بنیادی و پزشک هسته‌ای، نانو و دیگر رشته‌های بیشتر نباشد کمتر نیست، لذا استادان و نخبگان دانشگاه باید در این زمینه جهاد شبانه روزی داشته باشند.

احمدی تاکید کرد : بذر، یکی از نکات بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه کنیم برهمین اساس باید قدر برگزارکنندگان این گونه همایش ها داشته باشیم و تلاش کنیم خروجی خوبی از اینگونه همایش ها بدست آید.

او در بخش دیگری با اشاره موفقیت‌های علمی کشور در زمینه‌های نظامی گفت: دشمنی فقط این نیست ما را با صنایع نظامی تهدید کنند بلکه در حوزه بیوترویسم مباحث زیست محیطی و بذر محصولات کشاورزی نیز هست اگر به ما بذرآ لوده بدهند، آن وقت اقتصاد کشاورزی ما آلوده می‌شود و امنیت غذایی ما به خطر می‌افتد و وابستگی ایجاد می‌شود.

احمدی با اشاره به موفقیت استادان و نخبگان دانشگاه رازی کرمانشاه زمینه تولید بذر سازگار تنوع اقلیمی استان ادامه داد: امروز انتظار داریم از نخبگان و استادان دانشگاه در تولید بذر و اصلاح آن گام بزرگ بردارند.

استادان دانشگاه ابعاد و برکات انقلاب اسلامی را در جامعه تبیین کنند

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ از استادان دانشگاه به عنوان حلقه واسط دانشگاه و جامعه خواست با استفاده دانشجویان زوایا و ابعاد انقلاب اسلامی را آن گونه شایسته است برای مردم و حتی مجامع بین المللی تبیین کنند.

احمدی اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی معادلات جغرافیا سیاسی و راهبردی درعرصه بین الملل هم تعریف و هم تبیین می کند و هرجا لازم باشد خواست خودش را بر دشمنان تحمیل می کند و تحولات بین المللی دیگر خطی و شرطی نیست که استکبار آن جور که می‌خواهد رقم بخورد.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران دیگر آن نهال ضعیف سال ۵۷ نیست بلکه درختی تنومندی است که سایه خود را در جهان گسترانده به ویژه برای مستعضعفان و نقطه ی اتکای امنی است، هژمونی استکبار فرو ریخته و این همه به برکت انقلاب۲۲ بهمن سال ۵۷ است.

راهیمایی۲۲ بهمن امسال یک برگ زرین دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود

این استاد دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم؛ که خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد مگر خوشان بخواهند، گفت: انقلاب اسلامی برپایه آرمان ها مردم ایران و به پیروی امام (ره) در ۲۲ بهمن سال ۵۷ پیروز شد و در کمتر از۵۰ روز یعنی در ۱۲ فروردین با برگزاری انتخابات برسرنوشت خوشان حاکم شدند و تا امروز نیز با تقدیم خون هزاران شهید براساس همان آرمان ها پایدار و به مسیر خودش ادامه می دهد.

احمدی با بیان اینکه انقلاب کشورایران را به یکی از اضلاع هندسه قدرت جهان تبدیل کرده است، افزود: پیشرفت کشور ما در بسیاری از عرصه ها و رشته ها علمی باعث متحیرشدن کشورهای دیگر شده و این از برکات انقلاب است و ما باید قدر این نعمت بدانیم.

او با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم زوایا و ابعاد حرکت بزرگ انقلاب اسلامی حتی در جامعه داخلی خوب تبیین کنیم، تاکید کرد: تکلیف، رسالت و وظیفه ما تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه مطمئن باشید دیگران هیچ خطری برای ما ایجاد نخواهند کرد، مگر اینکه خود ما ناسپاسی کنیم، ابراز امیداروی کرد با شرکت در مراسم راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن امسال یک برگ رزین دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بخورد

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.