stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 420705
  • 21 بهمن 1400 - 12:42
1
استاندار کرمانشاه:

درهای اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری کرمانشاه به روی همه سرمایه‌گذاران باز است

درهای اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری کرمانشاه به روی همه سرمایه‌گذاران باز است
کرمانشاه - قلمنا- استاندار کرمانشاه با بیان این‌که درهای اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری به روی همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است، گفت: هر مانعی را که در مسیر سرمایه‌گذاری و اشتعال استان وجود داشته باشد، برخواهیم داشت.
قلم | qalamna.ir :

«بهمن امیری‌مقدم» در مراسم افتتاح کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا در شهرستان اسلام آباد غرب با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: اگر سرمایه‌گذاران در زمان حضور در استان با بی‌احترامی مواجه شوند قطعا در این استان سرمایه‌گذاری نخواهند کرد بنابراین پذیرفته‌شدنی نیست که موانعی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران در استان وجود داشته و هیچ‌گونه بی‌توجهی در این زمینه از هیچ‌کسی پذیرفته‌ نیست.

او گفت: ما بی‌محلی های صورت‌گرفته به سرمایه‌گذاران را جبران خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که همه سرمایه‌گذاران کرمانشاهی از سراسر ایران در استان حضور پیدا کنند و در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که کارخانه فرو آلیاژ اسلام‌آباد اولین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت کرمانشاه و غرب کشور است اظهار کرد: البته این آخرین سرمایه‌گذاری نیست و درهای سرمایه‌گذاری به روی همه سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی باز است و مردم این استان باید طعم شیرین این سرمایه‌گذاری‌ها را بچشند.

وی با بیان این‌که کارخانه فرو آلیاژ اسلام‌آباد حدود ۱۰ درصد از نیاز صنایع فولاد کشور را تامین می‌کند گفت: این کارخانه ۲۱۰ شغل مستقیم در استان ایجاد کرده‌ و من آمادگی خود را برای تمام حمایت‌های لازم از مدیریت این کارخانه اعلام می‌کنم.

امیری‌مقدم با بیان این‌که ما باید کرمانشاه را به‌خوبی معرفی کنیم گفت: ما باید کرمانشاه را کرمانشاه قهرمان، مهد دلیران، قطب تولید و اشتغال، شهر تاریخی و شهر صنایع دستی و گردشگری معرفی کنیم تا سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی هم بیایند و در این استان سرمایه‌گذاری بکنند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی دولت و به‌ویژه رییس‌جمهور مردمی ایران اسلامی گفت: شما در کجای دنیا دیده‌اید که رییس‌جمهوری از سفر خارجی برگردد و بدون استراحت مستقیماً عازم سفر استانی و رفع مشکل مردم شود.

او با بیان این‌که این دولت مسئولیت سنگینی را بعد از انبوهی از مشکلات گذشته به‌عهده گرفته‌است گفت: مشکلات سرسام‌آور و گرفتاری‌هایی را که در سطح جامعه مشاهده می‌کنید راه سختی را پیش روی دولت قرار داده‌است.

امیری مقدم با تقدیر و تشکر از همه مسئولان و مدیران استانی و سرمایه‌گذار این پروژه در به ثمر رساندن آن اظهار کرد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و قبلا از این ظرفیت‌ها باید استفاده می‌شد و در آینده نیز باید استفاده کنیم.

او با اشاره به فداکاری‌های استان کرمانشاه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مشکلاتی که این سالها برای استان ایجاد شده‌ و سختی مردم را مضاعف کرده‌اند.

وی با بیان این‌که بیش‌از ۵۰ سال است که مردم کرمانشاه که از مشقت بیکاری در عذاب هستند گفت: مقابله با این مشکل و رفع آن مسئولیت ما را بسیار سنگین می‌کند.

امیری مقدم با بیان این‌که هر یک از شهرهای استان کرمانشاه ظرفیت‌های ویژه خود را دارد گفت: ما هم‌زمان شرایط چهارفصل را در استان کرمانشاه داریم که این یک فرصت ویژه برای توسعه و شکوفایی است.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که ایجاد اشتغال پایدار با توسعه سرمایه‌گذاری قابل‌حل است عنوان کرد: در این مسیر هم باید همه مسئولان و مردم مشارکت و همکاری کنند و ما با کمک همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها از ظرفیت‌های استان کمال استفاده را ببریم و نفع آن به همه مردم استان برسد.

امیری‌مقدم با بیان این‌که ما مردم و مسئولان خوبی در استان داریم گفت: امیدوارم بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار اندکی از مشکلات مردم این استان بکاهیم.

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری در اسلام آباد غرب

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: پروژه نصب کارخانه سرمایه‌گذاری کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا اولین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت و دومین سرمایه‌گذاری خارجی در بخش کشاورزی است.

«امیرحمزه حیدریان» افزود: محصول تولیدی این کارخانه در صنایع فولاد و چدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته‌ او کشور چین با تولید سه میلیون تن در سال بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در دنیا است.

او با بیان این‌که این محصول صرفه‌ اقتصادی قابل‌توجهی دارد، گفت: همه ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری این پروژه توسط سرمایه‌گذار خارجی تامین شده‌ است که نزدیک به ۲۰۰ شغل مستقیم و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌است.

حیدریان با بیان این‌که ظرفیت تولیدی این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن است اظهار کرد: این تولید سالانه ۱۰ درصد از نیاز داخلی را تامین می‌کند و این در حالی است که تاکنون ۶۴ درصد از نیاز داخلی از طریق واردات تامین می‌شده‌ است.

مدیر عامل کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا نیز در این مراسم با تشکر از استاندار کرمانشاه و حمایت مسئولان استان گفت: این پروژه شامل ۲۱۰ شغل مستقیم و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌ است.

او گفت: ما تلاش می‌کنیم با حمایت استاندار کرمانشاه در راستای گسترش صنایع در این استان گام برداریم.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.