stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 420886
  • 21 بهمن 1400 - 21:01
1
با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی:

اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن در استان کرمانشاه افتتاح شد

اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن در استان کرمانشاه افتتاح شد
کرمانشاه- قلمنا- کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه صبح پنجشنبه به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی و استاندار کرمانشاه در مراسمی افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :

در این مراسم «داود منظور» رییس سازمان امور مالیاتی، «ذبیح الله سلمانی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت و «علی فکری» معاون وزیر و رییس سازمان سرمایه گذاری، کمک های اقتصادی و فنی و همچنین «بهمن امیری مقدم» استاندار کرمانشاه، «مجتبی بخشی پور» نماینده مردم اسلام و دالاهو در مجلس شورای اسلامی جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه بزرگ صنعتی با بیان این‌که کارخانه فروسیلیکو منگنز اسلام‌آبادغرب توسط یک سرمایه‌گذار چینی احداث شده‌است، گفت: برای ساخت این کارخانه ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده که غیر از نیروهای فنی که چینی هستند، سایر نیروها از اهالی اسلام‌آباد، دالاهو و سایر مناطق نزدیک به کارخانه هستند.

«امیرحمزه حیدریان» طرح فروسیلیکو منگنز را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمانشاه و اولین سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن دانست و افزود: این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

او با بیان این‌که فروسیلیکو منگنز در کارخانه‌های فولادسازی استفاده می‌شود، گفت: این محصول سبب افزایش مقاومت فولاد می‌شود و صنعت خودروسازی کشور نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

حیدریان در ادامه با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: درمان درد بیکاری کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و در صورت تحقق آن، هم فناوری‌های جدید وارد استان می‌شود و هم شاهد اشتغال‌زایی در کرمانشاه خواهیم بود.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.