stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 423292
  • 01 اسفند 1400 - 22:36
0
معاون استانداری کرمانشاه:

دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه پیگیر نتایج پژوهش‌های مصوب باشند

دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه پیگیر نتایج پژوهش‌های مصوب باشند
کرمانشاه - قلمنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با اشاره به تاخیر در انجام برخی از پژوهش‌های تحقیقاتی مصوب شورای آموزش و پژوهش استان از سوی مراکز علمی و دانشگاهی از دستگاه‌های اجرایی خواست هرچه زودتر پیگیر این پژوهش‌ها شوند و حتما نتایج تحقیقات را گزارش دهند.
قلم | qalamna.ir :

« افشین کریمی» در کارگروه آموزش و پژوهش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای استانداری بر اهمیت انجام پژوهش‌ها در زمان مورد نیاز آن تاکید کرد و افزود: وقتی دستگاه اجرایی براساس نیاز و اولویت خواهان یک پژوهش است، یعنی ضرورت دارد در آن مقطع خاص نتایج تحقیق را برای رفع مشکل یا بهره‌برداری از آن دریافت کنند، اگر از زمان انجام پژوهش چند سال بگذرد، دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

او از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست در مدت یک هفته، روند انجام و اجرای همه پژوهش ها و تحقیقات حوزه خود مصوب این کارگروه را حتما با آثار و نتایجی که داشته‌اند، گزارش دهند.

کریمی دستگاه های اجرایی را کارفرمای پژوهش ها دانست و افزود: تاخیر در تحویل پژوهش قابل قبول نیست چرا که بودجه مورد نیاز پرداخت شده و باید روشن شود چرا تحویل نشده است.

کتاب توسعه استان کرمانشاه باید تدوین و در اختیار مدیران قرار بگیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام پژوهش های متعدد و پراکنده در خصوص توسعه استان خواستار تهیه یک کتاب مدون و کامل در باب توسعه استان شد و افزود: مدیران ما با داشتن چنین کتابی خیلی سریع و زود با توانایی ها، قابلیت ها و پتانسیل های استان آشنا می شوند و در جریان امور قرار می گیرند که چه می توانند برای توسعه کرمانشاه انجام دهند.

کریمی در ادامه با اشاره پارک علم و فناوری از شرکت های دانش بنیان و فناوری از آنها خواست، در قالب کارگروه های کارشناسی با حضور دستگاه های ذی ربط راهکارها و چارچوب های قانونی در باب حمایت از شرکت های فناوری و دانش بنیان استان را در تهیه کنند و نتایج آن را برای تصمیم گیری به این کارگروه ارجاع دهند.

وی همچنین با اشاره به تجربه تلخ گذشته مبنی بر حمایت از برخی از تولیدکنندگان گفت: باید در ارایه راهبردها و راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان و شرکت های بومی حتما تمرکز بر ارتقا کیفیت کالا و خدمات آنها باشد وگرنه دیدیم انحصار و رانت به خدمات بی کیفیت منجر می شود.

شرکت‌های فناوری و دانش بنیان استان کرمانشاه باید مورد حمایت قرار گیرد

رییس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناوری استان در بحث قیمت های برابر در مقابل کالاها و محصولات دیگر استان ها شد.

«سیامک آزادی» با اشاره به ماده ۴۲ قانون ششم توسعه این حمایت ها را قانونی دانست و گفت: در این ماده آمده است اگر ارایه خدمات و کالایی در بحث قیمت برابر باشد دستگاه‌های اجرایی می توانند از کالا و خدمات بومی حمایت کنند.

او همچنین به منظور حمایت از شرکت های فناوری و بومی، از دستگاه های اجرایی استان خواست خدمات و کالاهای خود را از شرکت های فناوری و دانش بنیان بومی خریدار کند.

آزادی در ادامه یکی از برنامه های در دست اقدام پارک علم و فناوری را تدوین و اجرای برنامه ترویجی – آموزشی در سطح دانشگاه ها استان با هدف ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان دانش آموخته به منظور کمک به نقش آفرینی در اکوسیستم فناوری و طراحی مسیر آینده شغلی اعلام کرد.

  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.