stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024
  • کد خبر : 425282
  • 10 اسفند 1400 - 18:07
1
شهردار اراک خبر داد:

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک به منطقه گردشگری دره گردو

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اراک به منطقه گردشگری دره گردو
مرکزی_ قلمنا_ شهردار اراک از اختصاص 70 میلیارد تومان از بودجه سال 1401 شهرداری اراک به منطقه گردشگری دره گردو خبر داد و بیان کرد: پروژه منطقه گردشگری دره گردو دغدغه مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و همچنین شهروندان است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر علیرضا کریمی در سی و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک، با بیان اینکه پروژه منطقه گردشگری دره گردو دغدغه مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر و همچنین شهروندان است، گفت: متاسفانه شهر اراک از نظر تفرجگاه و منطقه های تفریحی و توریستی در آستانه ضعف مطلق و مفرد قرار دارد و این واقعیتی است که امروز خیلی به سند و مدرک احتیاج ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از اراضی منطقه گردشگری دره گردو به جز ۶۷ هکتاری که مربوط به فضای سبز است، زمینی تحویل شهرداری نشده افزود:در اراضی واگذار شده جهت احداث فضای سبز، عملیات کاشت درخت انجام شده و این امر استمرار دارد، اما در خصوص تحویل ۲۳ هکتار اراضی که متعلق به شهرسازی می باشد از قبل هیچ اتفاقی نیفتاده و با شروع بکار فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید ، این موضوع در دستور کار قرار گرفت که با پیگیری های لازم، ۲۳ هکتار مذکور تملک خواهد شد.

شهردار اراک افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری رقمی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای فراهم نمودن زیرساخت های منطقه گردشگری دره گردو از قبیل بستر رودخانه، پیاده روسازی رودکنار، عملیات خاکی و سنگی جاده های محیطی، اجرای پروژه فضای سبز، خرید و نصب پست برق، انتقال قنات وزیری به دره گردو جهت تهیه منابع آبی که هیچ کدام انجام نشده است، در نظر گرفته شده که شهرداری می بایست نسبت به اجرای این موارد اقدام نماید.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است، هیات کاشناسی ۵ نفره جهت تعیین قیمت زمین تشکیل که با طی مراحل اداری و قانونی و عدم وجود مشکل، زمین ۲۳ هکتاری تملک خواهد شد که پس از آن می توان نسبت به فراخوان سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار اقدام نمود.

کریمی با اشاره به اینکه در خصوص پارک ۱۷۰ هکتاری شهید باهنر نیز موارد حقوقی و قانونی پیگیری شده ، گفت: چندین سال است که آبیاری فضای سبز پارک شهید باهنر بر عهده شهرداری است و ماهیانه میلیون ها تومان هزینه آبیاری و حفظ درختان بوده و متاسفانه هیچ کار جدید تفریحی در این پارک علی رغم برخورداری از وضعیت خوب اقلیمی، جغرافیایی و توپوگرافی انجام نشده است، لذا در یک قرارداد ۳۰ ساله فی مابین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و با مجوز شورای نظارتی، این پارک تحویل شهرداری شده که خوشبختانه با اعلام آمادگی سرمایه گذار و ارائه طرح، پس از فراخوان نسبت به انتخاب سرمایه گذار اقدام خواهد شد.

شهردار اراک اظهار داشت: کوه مستوفی یکی دیگر از مناطق در نظر گرفته شده برای ایجاد منطقه گردشگری و تفریحی در شهر اراک است که زیرساخت های این منطقه نیز با اجرای عملیات آب رسانی و بازطراحی این منطقه توسط مشاور در حال آماده شدن امی باشد، همچنین اسناد مناقصه آماده و کار در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: دره گردو، پارک شهید باهنر و کوه مستوفی به عنوان سه منطقه ای که باید برای مردم به عنوان تفرجگاه و تفریحگاه تبدیل شوند در اولویت اقدامات شهرداری قرار گرفته که امید است با حمایت و کمک شورای اسلامی شهر و دستگاه های اجرایی مربوطه به نتیجه مطلوبی درحوزه تقویت سرانه گردشگری و تفریحی شهر اراک برسیم.

شهردار اراک تصریح کرد: ۴ ماه پیگیری برای رفع معضلات و مشکلات این مناطق، به اندازه ۴ سال کار و پیگیری است که با کسب نتیجه مطلوب، شهروندان حلاوت و شیرینی اجرای این طرح ها را حس نمایند.

  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.