stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 425722
  • 12 اسفند 1400 - 8:00
2
فرماندارشاهین‌شهر و میمه:

تحقق اهداف دولت در برنامه‌ریزی مدون امکان‌پذیر است

تحقق اهداف دولت در برنامه‌ریزی مدون امکان‌پذیر است
اصفهان_ فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: برنامه مدون و کاربردی یکی از ابزارهای اصلی مدیریت برای ساماندهی امور در راستای شناخت فرصت‌ها و تهدیدات است که نقاط قوت و ضعف یک ساختار را پالایش میکند.
قلم | qalamna.ir :

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: برنامه مدون و کاربردی یکی از ابزارهای اصلی مدیریت برای ساماندهی امور در راستای شناخت فرصت‌ها و تهدیدات است که نقاط قوت و ضعف یک ساختار را پالایش میکند.

سید محمدرضا کاظمی‌طبا، امروز(چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در حاشیه کارکروه آموزشی برنامه‌ریزی شورای اداری شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه با تاکید بر لزوم توجه به شاخص‌ها و اهداف سازمانی در راستای تخصیص منابع و بودجه‌ریزی ادارات و نهادها به منظور توزیع متناسب در رفع مشکلات شهرستان، اظهار کرد: برنامه مدون و کاربردی یکی از ابزارهای اصلی مدیریت در ساماندهی امور است که می‌تواند با تنظیم متناسب بودجه براساس نیازسنجی، اولویت‌سنجی و امکان سنجی تنظیم کرده و با متمرکز سازی بهره‌وری نیروهای سازمانی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه شناخت فرصت‌ها و تهدیدات یکی از نقاط قوت حائز اهمیت در برنامه‌ریزی است، افزود: به منظور پالایش نقاط قوت و ضعف در تدوین برنامه‌ریزی جامع مبتنی بر نیازهای شاهین‌شهر و میمه کارگاه‌هایی به منظور آشنایی مدیران شهرستان با مفاهیم برنامه‌ریزی و الزامات موثر در آن، به‌منظور تامین رضایت مردم و تحقق اهداف دولت برگزار می‌شود.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی سعید فردانی‌، استاد مدیریت برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی را حاصل تفکر ساختار و سازمان دانست و گفت: سقف تغییر در یک سازمان نگرش سازمان به امور است و توجه به الزامات در تدوین برنامه‌ و اجرای آن یکی از مهم‌ترین اقدامات است.

 وی با تاکید بر تفکر صحیح و صریح در مطالعات سازمانی، افزود: جزئی‌نگری یکی از الزامات در برنامه‌ریزی است که متناسب با شرایط محیطی می‌تواند تغییر را در سازمان رقم بزند.

فردانی با اشاره به فقدان قابلیت ترجمه کلمات درسطح مدیریت کلان به سطوح اجرایی، خاطرنشان‌ کرد: کلمه اقتصاد مقاومتی یک برنامه‌ریزی در سطح کلان است که نتوانستیم در سال‌های اخیر آن را در تمام سطوح خُرد و به قابلیت اجرایی وارد کنیم.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی یکی از شاخه‌های مدیریتی است، ادامه داد: تفکر مبتنی بر مدرنیسم در برنامه ریزی‌ها در کشوری نظیر ایران که با بحران‌های بسیاری درگیر است تطابق ندارد، زیرا دیدگاه‌های مبتنی بر نظم نمی‌تواند در این شرایط برای بلندمدت بهره‌وری کافی و لازم را داشته باشد.

  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.