stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 432873
  • 18 فروردین 1401 - 14:39
1

شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک و یک مورد ابتلا به سرخجه در کاشان

شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک و یک مورد ابتلا به سرخجه در کاشان
اصفهان_ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک و یک مورد ابتلا به سرخجه در کاشان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

مهدی دلاوری با اشاره به شیوع سرخک در برخی از کشورهای همسایه اظهار داشت: متأسفانه در برخی از استان‌های کشورمان نیز مواردی از سرخک شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه در کاشان نیز دو مورد ابتلاء به سرخک و سرخجه گزارش شده است، ابراز داشت: یک مورد از این بیماران مبتلا به سرخک و دیگری هم مبتلا به سرخجه بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه سرخک یک بیماری ویروسی واگیردار است، تصریح کرد: با دو نوبت واکسن MMR در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی می‌توان از ابتلاء به این بیماری پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه لازم است تمامی شهروندان به خصوص اتباع خارجی برای تکمیل واکسیناسیون خود به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند، تصریح کرد: تمامی اتباع خارجی که در سن ۹ ماهگی تا ۳۰ سالگی هستند و به تازگی وارد کشور ایران شده اند، لازم است بدون در نظرگرفتن سابقه قبلی واکسیناسیون یک دز واکسن سرخک را دریافت کنند.

دلاوری تاکید کرد: لازم است چنانچه فردی دچار تب و همچنین تغییرات پوستی شد در اسرع وقت برای بررسی‌های بعدی و نمونه گیری به نزدیکترین مرکز جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه علائم بیماری سرخک در ابتدا به صورت سرفه، آبریزش بینی، التهاب چشم و بالارفتن تب است، گفت: از روز سوم تا چهارم بیماری ضایعات پوستی خود را نشان می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود علائم پوستی در روزهای ابتدایی به صورت دانه‌های قرمز مجزا از هم در صورت و پس از آن در دست و پا ظاهر می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.