stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 433798
  • 23 فروردین 1401 - 17:52
1

بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه و محرومیت‌زدایی در شهرستان ارسنجان در سالی که گذشت

بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه و محرومیت‌زدایی در شهرستان ارسنجان در سالی که گذشت
فارس_ عزت الله محمودی مدیر بنیاد مسکن شهرستان ارسنجان با گرامی‌داشت 21 فروردین سالگرد صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر افتتاح حساب 100 و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهم اقدامات انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارسنجان در سال 1400 را تشریح کرد و بیان داشت: سال گذشته سال بهره‌گیری از ظرفیت های توسعه و محرومیت‌زدایی در این شهرستان بود و امسال نیز در سال تولید دانش بنیان این رویکرد در مناطق محروم و روستایی دنبال می شود.
قلم | qalamna.ir :

محمودی، با تاکید بر اینکه سال جاری فرصت استفاده از قابلیت‌های تولید و توسعه در شهرستان ارسنجان است گفت: عزم همگانی برای توسعه همه جانبه این شهرستان در سال تولید دانش بنیان شکل گرفته است.

وی، کارکردهای حوزه عمران روستایی در این شهرستان را تشریح کرد و گفت: تهیه و اجرای طرح هادی ، تملک و واگذاری زمین روستایی و صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت عمده فعالیت‌های این حوزه است ، در سال ۱۴۰۰عملیات اجرای بهسازی تعداد ۳ روستای شهرستان از محل اعتبارات استانی، ملی و … با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال انجام گردید.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ارسنجان در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تعداد ۹۶جلد سند روستایی و شهری صادر و تحویل متقاضیان گردید.

محمودی، عملکرد حوزه حوزه مسکن شهری را هم تشریح کرد و گفت: تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: پیگیری تکمیل مسکن ۱۶ واحدی مسکن مهر و پیگیری زمین طرح اقدام ملی ۱۴۰ واحدی در ارسنجان از دیگر اقدامات در حوزه مسکن ملی است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ارسنجان اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ نقشه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان تهیه شده است و بازبینی طرح هادی روستاهای علی اباد ملک و بکهدان جشنی ، کتک، کوهنجان، شوراب در دست اقدام می‌باشد.

وی با اشاره به تسهیلات مقاوم سازی پرداخت شده در این شهرستان گفت: پرداخت ۲۱۵ فقره تسهیلات مقاوم سازی ۵۰۰ میلیون ریالی با نرخ ۵ درصد و ۴۳ فقره تسهیلات مسکن محرومین و ۳۵ فقره تسهیلات حوادث تعمیری به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریالی به متقاضیان واجد شرایط در سالی که گذشت انجام شده است. همچنین تعداد ۳۰ فقره تسهیلات ۱۰۰میلیون ریالی نیز به متقاضیان واجد شرایط پرداخت گردید. تعداد ۴۳فقره هم تسهیلات بلاعوض مسکن محرومین پرداخت شده است.

محمودی، به خدمات فنی صدور پروانه هم اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۳۲فقره مجوز ساخت و ۷۲ استعلام مربوط به ادارات تابعه شهرستان ، دهیاری و شورای اسلامی روستاها و درخواست متقاضیان در سال گذشته پاسخ داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ارسنجان از واگذاری تعداد ۴۵ قطعه زمین مسکونی در روستاهای شهرستان به افراد واجد شرایط با اولویت زوج‌های جوان ، تحت پوشش نهادهای حمایتی خبر داد و گفت: میزان ۳۲ هکتار از اراضی ملی مجاور روستاهای شهرستان هم که قابلیت تفکیک و واگذاری به متقاضیان روستایی را دارد شناسایی و تملک گردید‌.

محمودی در ادامه گفت: در سال گذشته اسناد ۴۰ هکتار از اراضی تحت تملک ، با همکاری ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک شهرستان به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صادر گردید.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.