stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 439294
  • 11 خرداد 1401 - 17:51
3

خوزستان، الگوی صلح و سازش در کشور

خوزستان، الگوی صلح و سازش در کشور
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان: استان خوزستان الگوی صلح و سازش در کشور و زبانزد خاص و عام است.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: خوزستان به دلیل وجود اقوام مختلف با آداب و رسوم ارزشمند، در زمینه عفو و بخشش در همه دعاوی و اختلاف‌ها زبانزد عام و خاص است و همواره در کشور به عنوان الگو در امر صلح و سازش از آن یاد می‌شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد در اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش افزود: مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حل و فصل دعاوی از طریق گفتگو و مصالحه می‌تواند بستر مناسبی در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه فراهم کند و این یکی از سیاست‌های مدون در سند تحول قضایی است.

او گفت: هر میزان فرهنگ صلح و سازش و جلب رضایت شاکی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد، بزرگان، معتمدان و افراد فرهیخته گسترش پیدا کند، منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهد شد و این موضوع موجب آرامش و امنیت جامعه می‌شود.

باوی تاکید کرد: برای پیشبرد و تحقق فرهنگ صلح و سازش در جامعه، سازمان‌های مردم نهاد که در این امر فعالیت دارند همکاری و تعامل مطلوبی با ستاد صبر داشته باشند و از این پس زیر نظر این ستاد که خود اعضای این سازمان‌ها عضو آن هستند فعالیت می‌کنند و معاونت توسعه حل اختلاف نسبت به تقویت و گسترش این مجموعه تلاش مضاعفی خواهد داشت.

این مقام مسئول قضایی اضافه کرد: تلاش همه ما باید در مسیر ارتقاء فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل پرونده‌ها با رضایت باشد و باید با بهره گیری از افراد فرهیخته، نخبه، دغدغه‌مند بتوانیم ضمن اشاعه فرهنگ بخشش، عفو، رضایت در جامعه، رضایتمندی مردم را نیز فراهم کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.