stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 450097
  • 17 آبان 1401 - 14:16
2

بلاتکلیفی ۴ساله در ساخت کارخانه قند مهرگان

بلاتکلیفی ۴ساله در ساخت کارخانه قند مهرگان
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: پروژه ساخت کارخانه قند مهرگان درشهرستان نهاوند استان همدان همچنان بلاتکلیف است. ایلنا، منابع محلی در شهرستان نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و فامنین، از ادامه بلاتکلیفی پروژه ساخت قند سمبل مهرگان خبر دادند.این منابع محلی گفتند: حدود ۴سال از کلنگ‌زنی پروژه ساخت کارخانه قند مهرگان در کیلومتر ۲۳ جاده کرمانشاه می‌گذرد اما هنوز کار به اتمام نرسیده و تلاش‌ها برای ادامه ساخت آن بی‌نتیجه مانده است.

آن‌ها با بیان اینکه تا امروز مسئولان امر و مقامات مختلف بارها وعده‌ی اتمام پروژه را داده‌اند، گفتند: این وعده‌ها تا امروز به جایی نرسیده و عملی نشده است؛ در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کارخانه ساخته شده اما خبری از ادامه کار نیست.

به گفته آن‌ها؛ مهمترین مشکل حال حاضر که برخی مسئولان مطرح کرده‌اند؛ کمبود و نبود اعتبارات مالی برای ادامه کار است اما مردم امیدوارند با نهایی شدن تامین اعتبار این پروژه، انتظار ساکنان چهار شهرستان نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و فامنین که غالبا کشاورزان تولید کننده چغندر قند هستند، به سر برسد.

آن‌ها درباره تاثیرگذاری احداث این کارخانه بزرگ تولید قند گفتند: این پروژه نقش موثری در کشاورزی شهرستان دارد و یکی از مطالبات مهم کشاورزان است. در حال حاضر کشاورزان محصول برداشتی را بر اساس قرارداد به کارخانه‌های طرف قرارداد مدیریت جهادکشاورزی نهاوند و ۵ کارخانه قند لرستان، بنیاد اصفهان، قند قزوین، قند همدان و نقش‌جهان اصفهان تحویل می‌دهند، اما سال‌هاست وعده احداث کارخانه قند نهاوند در حد حرف بر زمین مانده است و آنچنان که پیداست عملاً حرکتی اجرائی در این‌باره نشده است.

اهالی شهرستان نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و فامنین خواستار آن هستند که تکلیف این پروژه که قرار بود جدا از مشخص شدن وضعیت کشاورزان چغندر کار منطقه زمینه اشتغال مستقیم حدود ۲۵۰ جوان جویای کار و تحصیلکرده را فراهم کند، مشخص شود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.