stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452484
  • 26 آذر 1401 - 20:35
1

شاهد مدیریت جهادی در سازمان آب و برق خوزستان هستیم

شاهد مدیریت جهادی در سازمان آب و برق خوزستان هستیم
رسانه قلم فردا قصد دارد با انعکاس فعالیت های مدیر و مسئولین سازمان آب و برق خوزستان از زمان بهره برداری طرح آب رسانی غدیر به بعد به صورت گاهنامه، این موارد را به اطلاع عموم برساند.
قلم | qalamna.ir :

چند ماهی نیست که از انتصاب «عباس صدریان فر» بعنوان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان می گذرد که بنا به اخبار رسیده در این مدت کوتاه علاوه پیگیری ها و حضور میدانی برای رفع مشکلات مردم، مواردی که طی سالهای گذشته در قالب مطالبات کارکنان این سازمان عنوان می شده توسط این مدیر تازه نفس در حال مرتفع شدن است.

در همین زمینه و به دلیل اینکه این نوع حرکات جهادی باعث رضایت مردم استان خوزستان از مسئولین خدوم می شود، رسانه قلم فردا قصد دارد با انعکاس فعالیت های مدیر و مسئولین سازمان آب و برق خوزستان از زمان بهره برداری طرح آب رسانی غدیر به بعد به صورت گاهنامه، این موارد را به اطلاع عموم برساند.

لازم به ذکر است برداشت نگارنده بعنوان یک خبرنگار این است که می بایست عملکرد مثبت مدیران استان پر از مشکل خوزستان توسط رسانه ها منعکس بشود.

تزریق آب باکیفیت به رگ‌های خوزستان

عباس صدریان‌فر پس از بهره برداری از اَبَرپروژه آبرسانی غدیر عنوان کرد: با از تلاش ۱۰ ماهه، شاهد بهره‌برداری کامل از پروژه عظیم آبرسانی غدیر بودیم. طرح انتقال آب غدیر خوزستان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه است که کارشناسان و مدیران سازمان آب و برق برای اجرای این طرح به منظور تحقق وعده رییس جمهور به مردم خوزستان در زمینه تامین آب آشامیدنی مناسب از مهرماه سال گذشته تا کنون وارد عمل شدند.

وی افزود: برای اجرای این طرح در ابتدا یک بازه زمانی سه ساله تعریف شد اما با تلاش‌های انجام‌ شده طرح میان مدت آن در کمتر از یکسال محقق شده و اکنون به بهره برداری رسید. لازم به توضیح است برای افق ۲۵ ساله طرح آبرسانی غدیر تامین آب با دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه تعریف شد اما با کار جهادی انجام‌ شده در سازمان آب و برق خوزستان، این دبی که قرار بود در ۲۵ سال آینده تامین شود از هم اکنون تامین شده است و مردم خوزستان ۲۵ سال زودتر از موعد مقرر به آب مورد نیاز خود دست یافتند.

وی در پایان افزود: با اجرای این طرح شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی کمی و ۵۰ درصد کیفی آب در ۲۶ شهر و۱۶۰۰ روستای خوزستان خواهیم بود.

رفع تصرف ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه های خوزستان ادامه دارد

در سویی دیگر علی غلامعلی نژاد رئیس اداره حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان از قلع و قمع و رفع تصرف ساخت و سازهای غیر مجاز از اراضی بستر رودخانه های کارون واقع در شهرستان گتوند و جراحی واقع در شهرستان ماهشهر خبر داد.

وی در این خصوص گفت: با اهتمام و اقدامات قاطعانه امور آب منطقه شمال و اداره حریم بانی سازمان، ۱۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه کارون واقع در شهرستان گتوند آزادسازی شد و تعداد زیادی از باغ ویلاها و سازه‌های احداثی وابسته به دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی مورد تخریب و قلع و قمع قرار گرفت. همچنین تعداد ۵ فقره سازه های غیرمجاز واقع در بستر رودخانه جراحی در شهرستان ماهشهر تخریب شد و میزان ۱ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه جراحی آزاد سازی گردید.

عملیات علاج‌ بخشی بدنه سد مسجدسلیمان طی ماه‌ های آینده

همچنین بهنام شفیعی سرپرست مدیریت بهره‌برداری و علاج‌بخشی سدهای سازمان آب و برق خوزستان گفت: مطالعات علاج‌بخشی بدنه سد مسجدسلیمان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و پس از آن، عملیات اجرایی علاج‌بخشی آغاز می‌شود.

نهمین یادواره شهدای سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد

در این میان با توجه به فعالیت های میدانی متعدد، مسئولین این سازمان از گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا غافل نماندند و با برگزاری یادواره شهدا یاد آنان را گرامی داشتند.

از این رو عباس صدریانفر بعنوان یکی از سخنرانان نهمین یادواره شهدای سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ نفر از پرسنل سازمان آب و برق خوزستان و شرکت های طرف قرارداد از خانواده ایثارگران هستند، گفت: در طول جنگ تحمیلی خانواده بزرگ صنعت آب و برق خوزستان با حضور فعالانه و تامین آب و برق نقش مهمی در موفقیت رزمندگان داشتند و دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند.

انتقال آب از کارون به حوضه مارون برای آبیاری نخیلات شادگان

اما آرش محبوبی معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: انتقال آب از کارون به حوضه مارون طرح انتقال آب بین حوضه‌ای در داخل استان به شمار می‌رود و بصورت پدافندی برای زمان‌هایی است که حوضه مارون جراحی با مشکل شدید مواجه شده باشد.

وی با اشاره به تصویب تخصیص این طرح در وزارت نیرو افزود: این طرح در تابستان ۱۳۹۶ و بعد از خشکسالی شدید در حوضه مارون جراحی که تامین آب نخلستان‌های شادگان با مشکلات جدی مواجه شده بود ارائه شد. پس از این خشکسالی شدید وزارت نیرو با تخصیص ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب از حوضه کارون(حدود ۶ مترمکعب برثانیه) برای نخیلات شادگان در مدت ۸ ماه از سال ۱۳۹۶(اردیبهشت تا آبان) موافقت کرد، تا در سال‌هایی که حوضه مارون جراحی با خشکسالی مواجه است و حوضه کارون نیز مشکلی نداشته باشد، منتقل شود.

او در بخشی دیگر عنوان کرد: مطالعات اولیه این طرح از سوی «مشاور آب کرخه» انجام شده و مطالعات مرحله دوم نیز از سوی «مهندسان مشاور یکم» که سابقه کار در شادگان دارند، در حال انجام است، که بعد از پایان این مطالعات و اخذ مجوزها، در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

حقابه رودخانه دز تامین شد

در سویی دیگر مسعود نوری‌ پور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: حقابه رودخانه دز با وجود تنش‌ آبی در سال آبی گذشته با همکاری‌ و درایت سازمان آب و برق خوزستان تامین شد.

بازدیدهای میدانی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از شهرهای مختلف

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان همراه با جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از سد و نیروگاه شهید عباسپور بازدید کردند. وی با حضور در سد و نیروگاه شهید عباسپور ضمن برگزاری جلساتی جداگانه با اعضاء شورای اسلامی کار شرکت های تولید و تعمیرات سد شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان، همراه با مدیر عامل شرکت تولید و بهره برداری سد شهید عباسپور از پلاژ تفریحی سد و همچنین نیروگاه اول سد شهید عباسپور بازدید و در جریان روند اورهال واحد های نیروگاهی قرار گرفت.

از همین سری بازدید ها، صدریان فر به شهرستان دزفول نیز سفر کرد و آخرین وضعیت روند احداث آبگیر و تصفیه خانه طرح جامع آبرسانی شهرستان دزفول را مورد بررسی قرار داد.

او سپس با حضور در شهرستان اندیمشک، از روند پروژه احداث آبگیر و تصفیه خانه این شهرستان بازدید کرد.این پروژه که قرار است تابستان سال آینده به بهره داری برسد با تامین ۳۵۰ میلیون مترمکعب، آب شهرستان، چهار شهر و ۳۶۴ روستای اندیمشک را تامین خواهد کرد. بازدید از کانال علی کمال و سد بالا رود از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به این شهر بود.

صدریانفر در پایان این سفر گفت: بازدیدهای بنده و همکارانم از شهرهای مختلف ادامه خواهد داشت و برای از میان برداشتن مشکلات لحضه ای درنگ نمی کنیم.

آب برای کشت پائیزه کشاورزان خوزستانی رهاسازی شد

با توجه به همه فعالیت های ذکر شده فوق اما، در سویی دیگر مهدی عظیمی فر مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان از شروع رها سازی آب برای برای تامین آب مورد نیاز کشت پاییزه در خوزستان خبر داد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی ها و هماهنگی های به عمل آمده اولین دوره رهاسازی، برای تامین آب مورد نیاز جهت کشت های پاییزه در پایین دست رودخانه های خوزستان با افزایش خروجی سدها به ترتیب آغاز شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به اهمیت بهره برداری بهینه از منابع آب و خشکسالی حاکم بر جلگه خوزستان از همه کشاورزان تقاضا می شود در راستای توزیع عادلانه آب، طبق اطلاع رسانی و زمانبندی اعلامی نسبت به برداشت آب با رعایت صرفه جویی اقدام نمایند.

صدریانفر عضو اصلی کمیته طرح سرمایه گذارای خوزستان شد

در سویی دیگر با صدور حکمی از سوی صادق خلیلیان استاندار خوزستان، عباس صدریانفر مدیرعامل سازمان آب و برق این استان بعنوان عضو اصلی کمیته طرح اطلس سرمایه گذاری استان خوزستان منصوب شد.

در متن این حکم خطاب به وی آمده است: به موجب این حکم بعنوان عضو اصلی کمیته طرح اطلس سرمایه گذاری استان خوزستان جهت انجام امور مرتبط با تهیه و تدوین آن با هدف تسریع و تسهیل در فرآیند جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی منصوب می شوید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : وقایع صنعت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.