stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 455663
  • 21 بهمن 1401 - 15:50
0

دادستان‌های خوزستان بر تنظیم بازار و مقابله با جرایم خاص نظارت کنند

دادستان‌های خوزستان بر تنظیم بازار و مقابله با جرایم خاص نظارت کنند
خوزستان - این مقام مسئول اظهار داشت: در ایام پایان سال مردم انتظار دارند که دستگاه قضائی بر حقوق عامه نظارت کند و نظارت‌های لازم باید توسط دادستان‌های مرکز استان و حوزه‌های قضائی صورت گیرد.
قلم | qalamna.ir :

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: مکتب و ایدئولوژی، رهبری امام راحل(ره) و مردم، سه رکن اساسی انقلاب اسلامی است که با عمل به ارزش‌های اسلامی و انسانی به انقلابی بی‌نظیر در دنیا تبدیل و منشأ صدور این ارزش‌ها به تمام دنیا شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تلاش دشمنان و معاندان اما در عرصه‌های مختلف پایدار و مستحکم به مسیر خود ادامه می‌دهد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به تعبیری یک انقلاب فرهنگی بود که عدالت خواهی، حمایت از محرومان و خدمتگزاری به مردم جزو آرمان‌هایش بوده و است.

دهقانی با قدردانی از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در تقاضای عفو برخی از محکومان و متهمان که با موافقت رهبر انقلاب همراه بود، گفت: این بخش‌نامه همگام با سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است و باید نسبت به اجرای صحیح و دقیق آن در خوزستان تسریع شود.

این مقام مسئول با تبیین سیاست‌های کلی قوه قضائیه در سند تحول قضائی گفت: افزایش سرکشی قضات و مسئولان قضائی از زندان‌ها، کاهش نظام‌مند جمعیت کیفری، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در خدمات قضائی به ویژه در ابلاغ‌های الکترونیک و برگزاری جلسات دادرسی الکترونیکی، تکمیل طرح کاداستر(حدنگاری) اراضی ملی و کشاورزی و تثبیت مالکیت‌ها، رسیدگی به پرونده‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت قضائی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی از مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ایام پایان سال مردم انتظار دارند که دستگاه قضائی بیش از پیش بر حقوق عامه نظارت داشته باشد و به ویژه در خصوص مقابله با جرایم خاص و خشن، تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان و بهبود وضعیت جاده‌های درون شهری و برون شهری که در این راستا ضرورت دارد که نظارت‌های لازم از سوی دادستان‌های مرکز استان و حوزه‌های قضائی صورت گیرد.

دهقانی ادامه داد: مدیریت یعنی تدبیر چالش‌های پیش‌رو در کنار عمل به تکالیف درون سازمانی به طوری که هیچکدام فدای دیگری نشود و بهترین کار این است که هر کدام از ما تا قبل از پایان سال بررسی کنیم و امور عقب مانده را در ایام باقیمانده از سال، جبران کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: توجه به ساختار مجموعه و نقش کارکنان و همچنین استفاده بهینه از ابزارهای در دسترس، ۲ نکته مهم در مدیریت است که باید از طریق توسعه نظام مشارکتی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و رعایت نظم و ارزشیابی صحیح در راستای اجرای خدمات مطلوب به کار گرفته شود.

دهقانی تصریح کرد: مدیران هر دستگاه باید با سعه‌صدر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشند و برگزاری میزهای خدمت می‌تواند یکی از شیوه‌های خدمت‌رسانی مضاعف باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.