علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: مکتب و ایدئولوژی، رهبری امام راحل(ره) و مردم، سه رکن اساسی انقلاب اسلامی است که با عمل به ارزشهای اسلامی و انسانی به انقلابی بینظیر در دنیا تبدیل و منشأ صدور این ارزشها به تمام دنیا شد.
وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تلاش دشمنان و معاندان اما در عرصههای مختلف پایدار و مستحکم به مسیر خود ادامه میدهد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به تعبیری یک انقلاب فرهنگی بود که عدالت خواهی، حمایت از محرومان و خدمتگزاری به مردم جزو آرمانهایش بوده و است.
دهقانی با قدردانی از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در تقاضای عفو برخی از محکومان و متهمان که با موافقت رهبر انقلاب همراه بود، گفت: این بخشنامه همگام با سیاستهای کلان نظام جمهوری اسلامی و سیاستهای قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندانها است و باید نسبت به اجرای صحیح و دقیق آن در خوزستان تسریع شود.
این مقام مسئول با تبیین سیاستهای کلی قوه قضائیه در سند تحول قضائی گفت: افزایش سرکشی قضات و مسئولان قضائی از زندانها، کاهش نظاممند جمعیت کیفری، بهرهگیری از فناوریهای نوین در خدمات قضائی به ویژه در ابلاغهای الکترونیک و برگزاری جلسات دادرسی الکترونیکی، تکمیل طرح کاداستر(حدنگاری) اراضی ملی و کشاورزی و تثبیت مالکیتها، رسیدگی به پروندههای اقتصاد مقاومتی، حمایت قضائی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان و پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی از مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در ایام پایان سال مردم انتظار دارند که دستگاه قضائی بیش از پیش بر حقوق عامه نظارت داشته باشد و به ویژه در خصوص مقابله با جرایم خاص و خشن، تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان و بهبود وضعیت جادههای درون شهری و برون شهری که در این راستا ضرورت دارد که نظارتهای لازم از سوی دادستانهای مرکز استان و حوزههای قضائی صورت گیرد.
دهقانی ادامه داد: مدیریت یعنی تدبیر چالشهای پیشرو در کنار عمل به تکالیف درون سازمانی به طوری که هیچکدام فدای دیگری نشود و بهترین کار این است که هر کدام از ما تا قبل از پایان سال بررسی کنیم و امور عقب مانده را در ایام باقیمانده از سال، جبران کنیم.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: توجه به ساختار مجموعه و نقش کارکنان و همچنین استفاده بهینه از ابزارهای در دسترس، ۲ نکته مهم در مدیریت است که باید از طریق توسعه نظام مشارکتی، استفاده از ظرفیتهای موجود و رعایت نظم و ارزشیابی صحیح در راستای اجرای خدمات مطلوب به کار گرفته شود.
دهقانی تصریح کرد: مدیران هر دستگاه باید با سعهصدر پاسخگوی مراجعهکنندگان باشند و برگزاری میزهای خدمت میتواند یکی از شیوههای خدمترسانی مضاعف باشد.