stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 458082
  • 20 فروردین 1402 - 18:34
1
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری:

سرقت اموال عمومی، امان شهر را بریده است

سرقت اموال عمومی، امان شهر را بریده است
خوزستان - این مقام مسئول با اشاره به دلیل اجرای پروژه‌های کوچک گفت: ما به این میکرو پروژه‌ها افتخار می‌کنیم زیرا همه این کارها را جمع کردیم و اگر این کار انجام نمی‌شد پیمانکار پروژه‌ها، مدام پول را می‌دوشید؛ باید کارها تکمیل شوند تا بشود دو سه کار بزرگ برای شهر انجام داد.
قلم | qalamna.ir :

علی شمسی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار داشت: سرمایه انسانی و مالی دو بال شهرداری اهواز هستند که ما در ابتدای تحویل گرفتن مدیریت شهر، با بال‌های آسیب دیده مواجه شدیم. در آغاز فعالیت این تیم، شهرداری اهواز در بلک لیست پرداختی وام‌ها قرار داشت در حالی که برای اجرای پروژه به پول نیاز است. از طرف دیگر، بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری اهواز بودجه جاری است که این مساله نشان می‌دهد در این کلانشهر، کمتر از ۲۰ درصد کار عمرانی انجام می‌شود.

اهواز سوء نگهداری شده است

وی با بیان اینکه روحیه جنتلمنی مردم اهواز زبان‌زد است، افزود: مردم اهواز اهل سفر هستند و زمانی که به سفر می‌روند و وضعیت شهرهای دیگر را می‌بینند متوقع می‌شوند و توقعاتشان نیز بجا است زیرا در شهری که لوله‌های نفت از آن می‌گذرد و خدمات زیادی به کشور ارائه می‌دهد زندگی می‌کنند.

شمسی گفت: البته کشور برای این شهر دریغ نکرده اما اهواز مقداری سوء نگهداری شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: مدیران قبلی کار کردند اما این این اقدامات، نگهداری نشده است. به طور مثال یک مجموعه بازی چوبی در ساحل اهواز وجود دارد که در هیچ جای ایران چنین مجموعه‌ای مشاهده نکرده‌ام اما اکنون این مجموعه که بالای ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد کاملا از بین رفته است و ۱۸ میلیارد تومان برای ترمیم آن نیاز است.

سرقت اموال عمومی، امان شهر را بریده است

این مقام مسئول در خصوص وضعیت روشنایی اهواز عنوان کرد: تجهیزات روشنایی یا نگهداری نشده‌اند یا کابل‌ها به سرقت می‌روند و به دنبال آن، شهرداری زیر سوال می‌رود. اگر می‌خواهیم کارها ماندگار شود باید در حوزه امنیت شهر کار شود.

وی افزود: چه دلیلی دارد در این دو سال، سه بار پل هشتم کابل‌کشی و روشن شود و بعد کابل‌ها در حضور نگهبان و با بستن دست‌ها، پاها و چشم‌های نگهبان به سرقت بروند؟

لزوم تکمیل پروژه‌های شهری اهواز/ سرقت اموال عمومی، امان شهر را بریده است

تنها مسئولیت ۵۰ درصد نگهداری شهر با شهرداری است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه وندالیسم در شهر اهواز بسیار بالاست، تصریح کرد: ۵۰ درصد نگهداری شهر با شهرداری است و بقیه کار بر عهده دستگاه‌های متولی و مردم است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات شهری از جمله سد معبر و فعالیت دست‌فروشان عنوان کرد: کل نیروهای اجراییات شهرداری اهواز ۳۰۰ نفر هستند که ۹ نفر از این تعداد وظیفه جلوگیری از ورود گاومیش به رودخانه کارون را انجام می‌دهند با این وجود مشاهده می‌شود گاومیش‌ها از نقطه دیگری وارد رودخانه می‌شوند.

شمسی گفت: اهواز همه چیز داشت اما باید بررسی شود که چرا پدیده وندالیسم در این شهر زیاد است؟ اگر در این زمینه کار نشود شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از این پدیده جلوگیری کند. بیکاری، اقتصاد و فشارهای آن مردم را به سمت سرقت برده است به گونه‌ای که از هیچ چیز نمی‌گذرند و حتی چوب نیمکت‌ها و تابلوها را می‌برند؛ هیچ جایی ندیدم که چوب مبلمان شهری را ببرند.

نیروهایی که با سفارش عمه و خاله وارد شهرداری شده‌اند

وی با اشاره به مشکلات سرمایه انسانی در شهرداری اهواز بیان کرد: در جایی قرار گرفته‌ایم که نخبه‌های شهر به سمت صنایع و شرکت‌ها می‌روند و افراد متوسط و پایین‌تر به سفارش عمه، خاله و دایی وارد شهرداری می‌شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان حق آلایندگی به اهواز اختصاص داده شد که حق اهواز است و میلیاردها تومان دیگر نیز طلب دارد. باید توجه شود که حدود نیمی از حق آلایندگی که به اهواز اختصاص داده شد، برای تکمیل پروژه میدان دانشگاه شهید چمران اهواز هزینه شد.

چرا شهرداری اهواز میکرو پروژه اجرا می کند؟

وی در خصوص اجرای پروژه‌های کوچک، تصریح کرد: بارها مطرح شده است که شهرداری اهواز میکرو پروژه اجرا می‌کند اما کسی نگفته است چرا میکرو پروژه اجرا می‌شود؟ ما به این میکرو پروژه‌ها افتخار می‌کنیم زیرا همه این کارها را جمع کردیم و اگر این کار انجام نمی‌شد پیمانکار پروژه‌ها، مدام پول را می‌دوشید؛ باید کارها تکمیل شوند تا بشود دو سه کار بزرگ برای شهر انجام داد.

شمسی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه این معاونت بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد نخاله‌ای که مردم را اذیت کرده بود و تا خرخره شهر را گرفته بود، از شهر خارج شده و در شش ماهه نخست امسال نیز باقیمانده نخاله‌ها خارج می‌شوند.

نخاله اهواز بازیافت می‌شود

این مقام مسئول افزود: دستگاه بازیافت نخاله با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده و در چند روز آینده وارد شهر می‌شود تا نخاله‌های سطح شهر بازیافت شوند.

وی عنوان کرد: در بحث جمع‌آوری زباله، موافق حذف مخازن هستم اما برای این کار ابتدا باید آموزش‌های شهروندی قوی به مردم ارائه شود بنابراین حدود ۴۰ درصد مخازن برگردانده شدند. تعداد مخازن به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد دیگر افزایش می‌یابد و در بازه سه تا چهار سال آموزش‌ها به مردم ارائه می‌شود و سپس می‌توان مخازن را حذف کرد.

لزوم تکمیل پروژه‌های شهری اهواز/ سرقت اموال عمومی، امان شهر را بریده است

شهرداری اهواز در نوروز ۱۴۰۲ چه کار کرد؟

شمسی با اشاره به کاشت بذر گل در بیش از ۶ میلیون مترمربع از پارک‌ها و فضای سبز اهواز گفت: در نوروز امسال رفتار کاشت گل و گیاهان را تغییر دادیم. با توجه به اینکه میدان‌ها هویت شهر را معرفی می‌کنند در نوروز امسال ۲۴ میدان با سامان‌دهی فضای سبز، تعویض جدول و استفاده از المان نوری، به روز رسانی شدند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه ۵۲ آبنمای اهواز که از دست رفته بودند بهسازی شده‌اند، گفت: ستاد سفر، پارک لاله و نمایشگاه بین المللی اهواز را برای مسافران نوروزی در نظر گرفت و بهترین خدمات به مسافران نوروزی ارائه شد. با استفاده از ظرفیت سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اهواز در ساحل کارون، از رفتن مردم در رودخانه بدون جلیقه و در ساعت‌های غیرمجاز جلوگیری و حداکثر ایمنی ایجاد شد. با استقرار کیوسک‌های “از من بپرس” نیز مسافران به راحتی اطلاعات لازم را کسب کردند.

وی با اشاره به برگزاری جشن ها در ایام نوروز عنوان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان نیز افطاری های ساده در ۱۲ پارک داده شد. ارائه مشاوره به کودکان و جوانان، مسابقات ورزشی و نورافشانی برخی از برنامه ها در ایام نوروز بوده اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: در حوزه حمل و نقل نیز حدود ۱۳۰ اتوبوس خریداری شده که تعدادی از این اتوبوس‌ها هنوز وارد شهر نشده‌اند. وزارت کشور قول داده است تا قبل از خردادماه بقیه اتوبوس‌ها به اهواز تحویل داده شود تا این حوزه سامان‌دهی شود.

وی گفت: باید توجه شود که تا سال گذشته کمتر از ۸۰ اتوبوس در شهر داشتیم؛ با آغاز به کار اتوبوس‌های خریداری شده، تعداد اتوبوس‌ها به بیش از ۲۰۰ دستگاه می‌رسد و امیدواریم تا مهرماه همه اتوبوس‌ها وارد چرخه فعالیت شوند.

وی افزود: در ابتدای سال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس‌ها و ترمیم و تجهیز ایستگاه‌های بی آر تی خریداری شده است.

اجرای طرح باز زنده‌سازی کارون

شمسی عنوان کرد: باز زنده‌سازی کارون نیز در دستورکار شهرداری قرار گرفته که یکی از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار شهر است و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در پایان با توجه به حفاری‌های آبفا در شهر و وضعیت آسفالت اهواز گفت: پیاده‌روها و جداول شهر فرسوده شده‌اند و تردد مردم سخت شده است. بیشتر پیاده‌روها توسط سازمان‌های خدمات‌رسان کنده‌کاری شده است بنابراین آسفالت و اصلاح این نقاط جزو کارهای اصلی شهرداری اهواز است و امیدواریم تا پایان سال به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.