stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 458172
  • 22 فروردین 1402 - 10:20
1

بارش‌های سیل‌آسا در نوار غربی کشور/ «کرمانشاه» به حالت آماده‌باش کامل درآمد

قلم | qalamna.ir :

 اداره‌کل هواشناسی استان با اعلام هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است که یک سامانه بارشی قوی از اواخر وقت امروز تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تدریج سبب رعد و برق، بارندگی، وزش باد و تگرگ در استان و احتمالا سیلاب و آبگرفتگی در برخی نقاط می‌شود.

اوج فعالیت سامانه از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه بیشتر برای نواحی غربی و شمالی استان پیش‌بینی شده که با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالا سیلاب‌های محلی همراه خواهد شد.

*پرقدرت‌ترین سامانه جوی سال جدید در راه کرمانشاه

با توجه به وضعیت موجود، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان به ریاست محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه و با حضور سایر مدیران عضو ستاد با موضوع آمادگی در برابر سامانه بارشی جدید و هشدار هواشناسی برگزار شد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در توضیح تمهیدات اندیشیده شده برای کاهش خسارت‌های احتمالی در استان، گفت: از بعدازظهر امروز تا پایان روز پنجشنبه سامانه قوی و پرفشاری بر استان غالب خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های مربوطه از جمله آب منطقه‌ای، شهرداری‌‌ها، شرکت آب و فاضلاب، اداره کل راهداری و…و همچنین سایر دستگاه‌های امدادرسان مانند جمعیت هلال احمر استان و اورژانس به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تمهیدات لازم در رابطه با لایروبی رودخانه‌ها و به‌کارگیری نیروها اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از عشایر استان درخواست کرد، طی دو روز اعلام شده از هرگونه کوچ خوداری کنند و سعی کنند دام خود را در محل امن حفظ و نگهداری کنند.

یگانه همچنین از هم‌استانی‌ها خواست، در روزهای پایانی هفته جاری از سفر در سطح استان، به خارج از استان خودداری کنند و به هیچ وجه در حاشیه رودخانه‌ها اسکانی نداشته باشند.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.