stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 458977
  • 05 اردیبهشت 1402 - 14:21
1

جشنواره‌ تئاتر مرصاد از دست هنرمندان توانمند استان کرمانشاه ربوده شده است

قلم | qalamna.ir :

برگزاری جشنواره غرورآفرین تئاتر مرصاد در سال گذشته منحل شد و از چشم انداز اصلی خود فرسنگ ها فاصله گرفت، چراکه مداخلاتی از دوره دوازدهم در کار جشنواره صورت گرفت و آن را از دست هنرمندان متعهد و دلسوختگان گرفت.

جشنواره مرصاد تبلوری از رشادت، دلیری و حماسه آفرینی مردمان این آب و خاک و به ویژه مردمان اسلام آبادغرب در هشت سال دفاع مقدس است.

جشنواره ای که از سال ۸۶ به یاد عملیات غرورآفرین مرصاد به مدت یازده سال در اسلام آبادغرب برگزار شد و برای آن تلاش های مادی و معنوی به همراه خون دل های فراوان از سوی هنرمندان دلسوز این دیار کشیده شد.

با این وجود برگزاری جشنواره در سال گذشته منحل شد و از چشم انداز اصلی خود فرسنگ ها فاصله گرفت، چراکه مداخلاتی از دوره دوازدهم در کار جشنواره صورت گرفت و آن را از دست هنرمندان متعهد و دلسوختگان گرفت.

از همین رو مسوول انجمن هنرهای نمایشی اسلام آباد در گفتگو با خبرنگار طلوع، با بیان اینکه در سال‌های گذشته، یازده دوره جشنواره بخوبی در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شده، افزود: در دوره نهم بود که این جشنواره با رایزنی های انجام شده از سطح استانی به ملی ارتقا یافت، هنرمندان اسلام آبادی برای بهترشدن کیفیت جشنواره زحمت بسیار کشیدند و حتی دراین راه هزینه شخصی پرداخت کردند.

رسول نادری افزود: از همین رو دوره دهم‌و‌یازدهم جشنواره با کیفیت هنری بالا در سطح ملی برگزار شد که بازتاب آن موجب شد تا برای اولین بار شاهد سفر مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان جهت حمایت از این رویداد مهم وملی باشیم و پس از این اتفاقات خوب، شاهد قول مساعدت‌های بی‌نتیجه، و مدیریت ضعیف دست‌اندرکاران جشنواره و عدم برگزاری جشنواره در سال گذشته بودیم‌و حال، بیم آن می‌رود که دیگر برگزار نشود.

به کفته وی، از دوره دوازدهم مداخلات و تغییراتی صورت گرفت و توسط تیمی اجرا شد که در دوره های قبلی حضور نداشتند.

عضو هیات رییسه انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه اضافه کرد، به دنبال این اجرای ضعیف، اعتراضات گسترده ای به اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آباد رسید که وعده تغییر و بهترشدن جشنواره داده شد ولی با این وجود دوره سیزدهم نیز به دست همان دبیر سال گذشته سپرده شد که وعده داد جشنواره را هرچه بهتر برگزار می کند و اعتبار لازم را جذب می کند ولی قادر به برگزاری سیزدهمین جشنواره نشد.

نادری خاطرنشان ساخت، در دوازده دوره گذشته اعتباری وجود نداشت ولی ما به هر طریقی که بود اعتبار را جذب و به بهترین شکل آن را برگزار کردیم،
باید گفت فردی که به عنوان دبیر انتخاب شده چندان پیگیر برگزاری جشنواره نیست و رایزنی های لازم در سطح ملی و استانی برای اخذ بودجه را انجام نداده است.

 


نادری به صدور بیانیه ای از سوی جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه نمایش و گروه‌های نمایشی شهرستان اسلام‌آبادغرب اشاره کرد که در بخشی از آن آمده«در این شرایط، ما به عنوان جمع مؤثر هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و هر سه گروه نمایش شهرستان با احساس مسئولیت در برابر خطر انحلال جشنواره و بی‌توجهی به آن، ضمن اعلام آمادگی کامل جهت برون رفت از وضعیت کنونی جشنواره،از همه مسئولان استان و شهرستان به ویژه استاندار محترم، نمایندگان محترم استان و شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار محترم و امام جمعه محترم اسلام‌آبادغرب و اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان و نیز همه مردم عزیز استان و شهرستان می‌خواهیم با رفع ضعف‌های مدیریتی جشنواره اجازه ندهند این درخت تناور که اکنون عصاره فرهنگ و هنر استان ماست، از بین برود و فراموش شود».

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.