stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 459487
  • 14 اردیبهشت 1402 - 20:17
3

تاکید استاندار بر رفع موانع تولید و اشتغال خوزستان

تاکید استاندار بر رفع موانع تولید و اشتغال خوزستان
استاندار خوزستان گفت: اجازه نمی دهم تحت هر عنوانی جلوی اشتغال و تولید استان گرفته شود. ایجاد شغل به ازای تسهیلات را قبول نداریم و معتقدیم که اشتغالزایی باید پایدار و میزان اشتغالی که در استان ایجاد می‌شود، واقعی باشد.
قلم | qalamna.ir :

سیدعلی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان اظهارکرد: ایجاد شغل به ازای تسهیلات را قبول نداریم و معتقدیم که اشتغالزایی باید پایدار و میزان اشتغالی که در استان ایجاد می‌شود، واقعی باشد.

وی با اشاره به خوشه‌های کسب و کار و توجه دستگاه ها به امر اشتغالزایی افزود: تسهیلاتی که در زمینه اشتغال پرداخت می شود باید در زمینه کارهای تولیدی و کارگاهی باشد و به امر آموزش توجه ویژه ای شود.

این مقام مسئول بیان کرد: شورای اشتغال استان باید به یک قرارگاه تبدیل شود تا از بروکراسی اداری فاصله گرفته و با تفکر تحول گرا و جهادی دنبال شود. تمام مشکل فرار سرمایه گذاران از استان، به ادارات مربوط می‌شود که به بهانه‌های مختلف مانع از کارها شدند لذا به هیچ وجه اجازه نمی دهم تحت هر عنوانی جلوی اشتغال و تولید استان گرفته شود همچنین روال اخذ مجوزها باید ظرف مدت کوتاهی انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فرق بین مدیر پشت میزی و جهادی باید مشخص شود، گفت: مدیران ما باید در میدان باشند تا کارها پیش روند؛ نباید شرایط به گونه ای باشد که متقاضی ما برای انجام کارهای کوچک یک سال معطل شود.

حسینی محراب افزود: وظیفه مدیران بسیار سنگین است و باید بدانند که در مقابل یک جمعیت چند میلیونی مسئول هستند؛ ما وقتی مسئولیتی را قبول کردیم باید پاسخگو باشیم. جریان اشتغال روی دوش مدیران است لذا هر مدیری که ضعیف است باید کنار برود؛ متاسفانه مسئولان ادارات ما به دنبال آن هستند که کار را به گردن دیگر نهادها بیاندازند در صورتی که باید جهادی وارد میدان شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تمام ادارات و نهادهای استان باید به سامانه اطلاعاتی مجهز شوند، گفت: ۹۹ درصد مدیران استان در خلا مدیریتی تصمیم گیری می کنند که لازم است همه دستگاه ها سامانه های اطلاعاتی خود را تجمیع و رصد کنند به عنوان مثال نمی دانیم که فرمانداری ها و بخشداری های ما چقد اشتغالزایی کرده اند.

وی افزود: با وجود اینکه شرکت های بزرگ استان مدعی رسیدگی به اشتغال روستاها هستند اما همه روستاییان طلب کار هستند و این موضوع نشان می دهد به خوبی در این زمینه عمل نکرده اند.

حسینی محراب گفت: اگر نهادهای استان، سامانه های اطلاعاتی خود را کامل نکنند هیچ پیشرفتی در کار حاصل نمی شود و هیچ ابزاری برای کارایی نخواهیم داشت لذا ظرف یک فرآیند ۴۵ روزه، سامانه های اطلاعاتی باید کامل شوند.

گفتنی است میزان تعهد اشتغالزایی استان خوزستان در سال جاری ۶۰ هزار فرصت شغلی است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.