stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 461298
  • 20 خرداد 1402 - 10:46
1

کشتارگاه مرغ پرناز در حمیدیه به چرخه تولید بازگشت

کشتارگاه مرغ پرناز در حمیدیه به چرخه تولید بازگشت
در راستای تحقق شعار سال مبنی بر رفع موانع تولید تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های ذی ربط در جهت تولید و رونق اقتصادی دستگاه قضایی کشور اقدامات مهمی انجام داده است که از جمله می توان به رفع موانع تولید و برطرف کردن مشکلات و همچنین احیای کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و حمایت از نیروی کار و کارگر اشاره کرد.
قلم | qalamna.ir :

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در مورد تلاش دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید و اشتغال داظهار داشت: تلاش ما این است تا چرخه تولید و اشتغال به هیچ وجه براساس تصمیمات مراجع قضایی مختل نشود و این موضوع یکی از سیاسیت‎‌های قوه قضاییه است.

وی افزود: روزانه اخبار مربوط به احیای واحد‌های تولیدی و کمک به اشتغال کارگران به مردم اطلاع رسانی می‎ شود. در این رابطه قوه قضاییه آخرین مرجع است و حلقه آخر است، اما با این وجود موارد موثر و تکالیف خود را انجام می ‎دهیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در هر نقطه که موضوع به قوه قضاییه منتهی شود، دستگاه قضایی به نحو مطلوب اقدام خواهد کرد تا خللی در روند تولید و اشغال در آن مجموعه وارد نشود.

دهقانی با اشاره به گذشت بیش از یکسال از تعطیلی کشتارگاه مرغ پرناز و بیکار شدن کارگران آن، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جلسات متعددی با حضور مسئولین و مدیران مرتبط در دادسرای حمیدیه برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد که در نهایت منجر به راه‌اندازی مجدد این کشتارگاه و بازگشت آن به چرخه تولید شد.

وی ادامه داد: در همین راستا با تخصیص اعتبار ۱۰۶ میلیارد ریال از جهاد کشاورزی، کشتارگاه مذکور مجددا راه‌اندازی و شروع بکار کرد و در گام نخست بیش از ۴۰ نفر از کارگران قبلی آن، مشغول به کار شدند و زمینه اشتغال ۳۲ نفر دیگر در آتیه نیز فراهم شد.

دهقانی با قدردانی از زحمات دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه و سایر اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی و مدیران این شهرستان و مدیران استانی در حمایت از تولید، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده مرغ استان از این کشتارگاه تامین می‌شود، امیدواریم راه‌اندازی این واحد تولیدی به تعادل و آرامش در بازار مصرف کمک کند.

وی افزود: انتظار می‌رود با راه‌اندازی کامل خطوط کشتارگاه، ۳۲ کارگر دیگر نیز در چند روز آینده به‌کارگیری شوند.

علیرضا جلیلیان مدیر عامل شرکت کشتارگاه صنعتی پرناز گفت:این شرکت یکی از سه کشتارگاه فعال شهر اهواز و حومه آن است که تقریبا دو سال به دلیل مشکلات فنی و مدیریتی تعطیل و به ورشکستگی کشیده شده بود.

مدیر عامل شرکت کشتارگاه صنعتی پرناز نیز به بیان برخی از موانع پیش روی این واحد تولیدی اشاره کرد و افزود: تعداد ۶۵ نفر از کارگران این شرکت مطالباتی داشتند که این مطالبات پرداخت و رضایت آن‌ها جلب شد. ضمن این که در این مرحله از نیرو‌های بومی منطقه نیز برای فعالیت در مجموعه استفاده شده است.

جلیلیان گفت: در حال حاضر در فاز اول ۴۵ کارگر استخدام و در فاز بعدی و در طرح توسعه که دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد، حداکثر تا یکصد نفر نیرو به صورت مستقل می‌توان جذب کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های دادستانی شهرستان حمیدیه، گفت: در جلساتی که با دادستانی شهرستان داشتیم و گزارشات عملکردی که ارائه دادیم، نیاز‌ها و موانع تشریح شد و مورد حمایت خوب این مجموعه قرار گرفت و اقداماتی در این خصوص انجام شد.

جلیلیان با اشاره به یکی از موانع پیش روی کشتارگاه مرغ پرناز، گفت: یکی از موانع تولید در مجموعه ما حمایت ادارات دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان در بحث قیمت‌ها و کمبود مرغ بود که طی توافقاتی مقرر شد که طبق دستورالعمل اعلامی مرغ‌های منطقه توسط کشتارگاه پرناز خریداری شود.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه همچنان نیازمند اخذ تسهیلاتی برای ادامه فعالیت خود هستیم، در بحث تامین تسهیلات مالی جهت توسعه خطوط این کشتارگاه و به‌کارگیری نیرو‌های جدید، قول‌هایی داده شده است که امیدواریم هرچه زودتر زمینه اختصاص این تسهیلات به شرکت فراهم شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.