stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 461503
  • 23 خرداد 1402 - 19:22
1

تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مُسن در استان خوزستان

تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مُسن در استان خوزستان
رئیس کل دادگستری خوزستان بر تعیین تکلیف پرونده‌های مهم و مسن تاکید کرد و گفت: تسریع در رسیدگی باید همراه با دقت باشد.
قلم | qalamna.ir :

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه بازدیدهای سرزده خود به حوزه‌های قضایی استان و در سفر به رامهرمز، ضمن شرکت در نشست با قضات این شهرستان، اظهار داشت: احقاق حق و توسعه عدالت باید با سرعت و دقت، تکریم مراجعه‌کنندگان و اجرای دقیق قانون همراه باشد.

وی ادامه داد: خدمت‌گذاری در دستگاه قضایی باید با سرعت و دقت لازم در جهت حل مشکل مراجعه‌کنندگان باشد و تلاش در جهت کاهش ورودی پرونده با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت بزرگان و مصلحین در دستور کار قرار گیرد.

دهقانی با تقدیر از زحمات مدیران و کارکنان قضایی و اداری دادگستری این شهرستان که منجر به کسب رتبه برتر در استان شد، بیان داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران در مجموعه دادگستری شهرستان رامهرمز، بخش قابل توجهی از پرونده‌های مهم و معوق، رسیدگی و مختومه شده است که این اقدامات قابل تقدیر است.

این مقام مسئول در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات شکات در این پرونده‌ها، تصریح کرد: نسبت به وصول مطالبات شکات در مابقی پرونده‌ها نیز باید سریعا اقدام شود و در این پرونده‌ها پرداخت حقوق و اموال مال‌باختگان در اولویت قرار گیرد.

مقام عالی قضایی استان خوزستان گفت: رسیدگی قاطع و برخورد بازدارنده با جرایم خاص و خشن و جرایمی که امنیت روانی مردم را به مخاطره می‌اندازند، باید در اولویت کاری قرار گیرد و کلیه فرایند رسیدگی و اجرای احکام این گونه جرایم با نظارت ویژه از سوی رییس دادگستری و دادستان حوزه قضایی صورت پذیرد به نحوی که با نظارت بر ضابطین، متهمین و محکومیت متواری این‌گونه پرونده ها سریعا دستگیر و فرآیند رسیدگی و اجرای احکام در مورد آنها انجام شود.

دهقانی با اشاره به اهمیت برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه، گفت: اتقان آرای صادره، بایگانی مکانیزه پرونده‌ها، استفاده از جایگزین‌های قضایی مانند داوری و میانجی‌گری، توجه به امر پیشگیری و صلح و سازش، بهره‌مندی از تسهیلات قضایی در جهت ساماندهی جمعیت کیفری و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی به‌ویژه دادرسی و ابلاغ الکترونیک، رفتار کریمانه همراه با حفظ حرمت و شخصیت مراجعه‌کنندگان، رعایت اصول اخلاقی مرتبط با خدمت‌گذاری در نظام جمهوری اسلامی، رعایت نظم و انضباط اداری و رعایت فرهنگ سازمانی از مواردی است که باید در کنار رسیدگی به دعاوی، مورد توجه کارکنان قضایی و اداری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این سفر با حضور در شعب مختلف دادگستری و دادسرای این شهرستان به بررسی پرونده‌ها و سامانه سمپ، موجودی شعب، موجودی اجرای احکام، ابلاغ الکترونیک، تعداد ورودی و خروجی پروندها، وضعیت رسیدگی‌ها، متوسط نرخ رسیدگی به پروندها و بررسی وضعیت پروندهای مسن و معوق و نحوه ارائه سایر خدمات قضایی در این شهرستان پرداخت و ضمن ارائه ارشادات قضایی به کارکنان شعب، با تعدادی از مراجعه‌کنندگان نیز دیدار و به درخواست آنان رسیدگی کرد.

ایجاد زمینه آزادسازی ۶۳ نفر از زندانیان رامهرمزی

دهقانی که در ادامه بازدیدهای سرزده خود به حوزه‌ قضایی رامهرمز سفر کرده است، با حضور در زندان این شهرستان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این زندان از جمله بندها، بهداری و کارگاه‌های آموزشی و اشتغال، با مددجویان نیز به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

در این بازدید که مدیرکل اداره زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز حضور داشت، با بررسی پرونده قضایی مددجویان، زمینه آزادی ۶۳ نفر از آنان در قالب مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، پابند الکترونیک و سایر ارفاقات قانونی فراهم شد.

در ادامه رئیس کل دادگستری خوزستان نشستی با قضات ناظر زندان و اجرای احکام و مدیران و مسئولان زندان رامهرمز، برگزار و مسائل و چالش‌های این ندامتگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دهقانی در حاشیه این بازدید، با قدردانی از زحمات رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز در پیگیری وضعیت مددجویان، گفت: در این بازدید، مشکلات و تقاضاهای مددجویان بررسی و دستورات لازم جهت رسیددگی به درخواست‌های آنان صادر شد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.