این خودرو برخلاف دنا پلاس توربوشارژ از پیشرانه EFP بهجای EF۷TC استفاده میکند. این پیشرانه جدید علاوهبر زمانبندی متغیر سوپاپها ورودی، به زمانبندی متغیر سوپاپهای خروجی نیز مجهز شده و توانسته بهصورت کلی، ۱۱ اسببخار به قدرت و ۲۵ نیوتنمتر به گشتاور پیشرانه بیافزاید.
این افزایش قدرت در حالتی بهدست آمد که مصرف سوخت، حدود یک لیتر کمتر از دنا پلاس قبلی است.
از جمله آپشنها و امکانات رفاهی که قرار است روی دنا پلاس جوانان مشاهده شود، کیسههوای جانبی جلو، سنسور فشار باد تایرها، سنسور نور و باران، ورود و استارت بدون کلید، دوربین دنده عقب، سامانه تعویض بهینه دنده، صندوق پران بهوسیله پا و سیستم کنترل پایداری است.
اما نکته مهم، تغییر نکردن ظاهر و داخل این نسخه نسبت به دنا پلاس قبلی است. در واقع شرکت ایران خودرو هیچ تغییری در طراحی این خودرو ایجاد نکرده و مشتریانی که به طراحی اهمیت میدهند، میتوانند با پرداخت مبلغ پایینتر، نسخههای قبلی دنا پلاس را خریداری نمایند.اما اگر قدرت پیشرانه و آپشنهای بیشتر مدنظرتان باشد، این خودرو تا حدودی میتواند نیاز شما را برآورده سازد.گروه خودروسازی ایران خودرو اخیرا از مشخصات فنی دنا پلاس جوانان بهصورت رسمی رونمایی کرد.