stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 461665
  • 27 خرداد 1402 - 15:17
1

ایران منبع توازن در اوراسیا است

ایران منبع توازن در اوراسیا است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: وزیر خارجه ونزوئلا در گفتگو با شبکه المیادین با بیان این مطلب گفت ایران در منطقه اوراسیا یک قدرت است و ونزوئلا هم قدرت رو به پیشرفت در آمریکای لاتین است.
ایوان جیل پینتو گفت، دو کشور دو پایه اساسی برای نظم جدید جهانی هستند.
وی خاطر نشان کرد بیست و پنج توافقی که رئیسان جمهوری ایران و ونزوئلا امضا کردند، شامل زمینه‌های نفت، کشاورزی، قضایی، معدن، حمل و نقل و می‌شود. ونزوئلا و ایران ذخایر عظیمی از انرژی در اختیار دارند و بخشی از جغرافیای سیاسی جدید جهان به شمار می‌روند.ونزوئلا و ایران در سازوکار‌های اوپک پلاس و اوپک دو شریک هستند و دیدگاه مشترکی در خصوص جهان دارند.
پینتو گفت: دو کشور مسئول حمایت از پول‌ها و کالا‌ها و قدرت تولید خود برای حفظ موازنه جهانی هستند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: رئیسان جمهور مادرو و رئیسی در برابر جهانیان بر مسئولیت خود برای تضمین ثبات تولید انرژی در رویارویی با تغییرات ژئو سیاسی تاکید کردند.
به گفته پینتو، ائتلاف ایران و ونزوئلا برای جهان به معنای تضمین ثبات و صادرات انرژی است.ایران و ونزوئلا دو کشور مستقلی هستند که روابط خود را به گونه‌ای تقویت می‌کنند که اجازه پایه ریزی ساختار جدیدی برای همکاری میان کشور‌های جنوب را می‌دهد. ایران و ونزوئلا الگویی را به همه جهانیان ارائه خواهند کرد که تحقق آن به لطف مقاومت ممکن است و در نتیجه آن را با سرعت هر چه بیشتری ارائه خواهیم کرد.
وزیر خارجه ونزوئلا گفت: ایالات متحده آمریکا بیش از ۹۰۰ تحریم علیه کشورما تحمیل کرد که تمام بخش‌ها و حتی بهداشت ملت ما را در برگرفت. به موضع ایالات متحده آمریکا درباره روابط خود با کشور‌های دیگر اعتنایی نمی‌کنیم. اینکه ایالات متحده آمریکا از روابط ونزوئلا که در چارچوب منشور سازمان ملل قرار دارد، انتقاد می‌کند، جنون و دیوانگی است.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.