stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462026
  • 03 تیر 1402 - 22:49
3

مبارزه با فساد اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

مبارزه با فساد اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
رییس کل دادگستری خوزستان گفت: فساد اقتصادی خط قرمز دستگاه قضایی استان است و با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

علی دهقانی رییس کل دادگستری خوزستان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مردمی و بر گرفته از تعالیم اسلامی است به همین دلیل قداست دارد. انتظار مردم مبارزه با فساد اقتصادی، انسانی و در تمامی بخش‌ها است به همین منظور برخورد در این بخش با جدیت در حال انجام است.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: مبارزه با فساد در قالب نظارت و بستن گلوگاه‌های فساد و یا جلوگیری از هرگونه تخلف از سوی مدیران باید انجام شود. تلاش در دستگاه قضایی بر این است که به مشکلات مردم رسیدگی‌ شود به همین‌ منظور نظارت بر مراکز قضایی استان به طور منظم در حال انجام است.

دهقانی بیان کرد: حجم بالایی از مطالبات مردم اجرای دادرسی‌ها در کمترین زمان است که با اقدامات انجام شده رسیدگی به پرونده‌های قضایی ۲۰ درصد افزایش یافته و ۳۰ درصد از پرونده‌های مسن رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع با جرائم‌ خشن و مسلحانه از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است، افزود: یکهزار و ۱۹۸ پرونده با تعداد بالای شاکی در سال گذشته تعیین تکلیف شد.

افزایش ۳۳۸ درصدی ترخیص کالاهای اساسی از بنادر خوزستان

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره بر نظارت دادگستری خوزستان بر انبارهای بنادر استان گفت: ترخیص کالای اساسی و نهاده‌های دانی از بنادر استان ۳۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات موثر دادگستری در یکسال اخیر افزود: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال رفع تصرف شدند.

دهقانی بیان کرد: یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال جریمه از پرونده‌های تخلف تشکیل شده در سال گذشته توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان از دستگاه‌های تابعه قضاییدریافت کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.