stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 462056
  • 04 تیر 1402 - 16:52
1

لازمه رشد مدارس و دانشگاه‌های مهارتی در خوزستان

لازمه رشد مدارس و دانشگاه‌های مهارتی در خوزستان
استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت در اولویت قرار گرفتن هنرستان‌های کشاورزی در استان، گفت: مدارس و دانشگاه‌های مهارتی باید حتما در استان خوزستان رشد کنند ‌و انتخاب اول بچه‌ها باشند و در کنار این‌ها بازرگانی آموزش داده شود.
قلم | qalamna.ir :

علی‌اکبر حسینی‌ محراب استاندار خوزستان اظهار داشت: ما در استان خوزستان ضعف عمده‌ای در خصوص فرهنگ کار و اشتغال داریم؛ متاسفانه فرهنگ کار در این سال‌ها تضعیف شده و زمینه فراهم نشده است.

وی افزود: اساسا گرایش به سمت شغل‌های اداری، شرکتی، پشت میزنشینی و یا حراستی بیشتر است و این سبب شده است که خانواده‌ها کمتر به این موضوع توجه کنند. اگر روی زیربنا یعنی از دوره دبستان و پیش دبستان کار کرده بودیم، انتخاب‌های بیشتری برای رشته‌های مهارتی وجود داشت.

حسینی‌محراب ادامه داد: اگر کشور بخواهد رشد و تعالی داشته باشد و سرانه آموزشی را افزایش دهد، باید به این موضوع توجه کند. ضمن اینکه باید به مباحث مدیریت نیز توجه شود. یکی از کشورهای اروپایی که ۵ میلیون بیشتر جمعیت ندارد تمام لبنیات اروپا و بخشی از آسیا را فراهم می‌کند و درآمدش از درآمدهای نفتی ما بیشتر است. این‌ها از همان ابتدا مباحث مدیریتی و حرفه‌آموزی را از مدارس ابتدایی در اولویت قرار داده بودند و وقتی به متوسطه می‌رسیدند دیگر رشته خود را انتخاب کرده بودند و بیشتر کشاورزان و دامداران و باغبانان تحصیل‌کرده‌ای بودند. به همین نسبت مسائل مربوط به دامپروری، صنایع تبدیلی و بازرگانی آن‌ها رشد کرد.

این مقام مسئول افزود: این کار می‌تواند در کشور ما نیز اتفاق بیفتد و جوانان برای انتخاب مسیر می‌توانند با این آموزش‌ها به هدف برسند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدارس و دانشگاه‌های مهارتی باید حتما در استان خوزستان رشد کنند ‌و باید انتخاب اول بچه‌ها باشند و بازرگانی نیز در کنار این‌ها باید آموزش داده شود.

حسینی‌محراب با تاکید بر لزوم توسعه استان خوزستان گفت: بخش وسیعی از رشد و توسعه استان خوزستان مربوط به حوزه کشاورزی است و باید راه‌اندازی هنرستان‌های کشاورزی اولویت اول باشد. آموزش‌های مرتبط با صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و فولاد و نیشکر نیز باید متناسب با آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شوند. محتوای درسی و مربیان را باید از هم‌اکنون به این سمت سوق داد و در نهایت می‌توان فرهنگ کار را در خوزستان عوض کرد.

وی با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی، ادامه داد: وقتی در مناطق نفتی و فولادی و پتروشیمی قرار می‌گیریم افراد می‌خواهند کار کنند اما وقتی مدارک‌شان را می‌بینیم دیپلمه و زیر دیپلم هستند.

استاندار خوزستان افزود: در آموزش و پرورش باید نیاز صنایع و بازار کار را بدانید و از آن طرف هم صنایع باید نیاز آموزش و پرورش را بداند زیرا مکمل همدیگر هستند. باید ارتباط آموزش و پرورش با فولاد، نیشکر، پتروشیمی و نفت برقرار شود.

وی گفت: وقتی متناسب با رشته، محیط کار وجود داشته باشد، از آن استقبال می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.